Profil Firmy - Twoja wizytówka Google

Czym jest wizytówka Google?

To zbiór danych o firmie prezentowany w wynikach wyszukiwania Google oraz w panelu Google Maps / Miejscach Google.

Profil firmy w Google

Co zawiera wizytówka?

Wizytówka zawiera przede wszystkim podstawowe dane kontaktowe i informacje:

  • nazwę
  • adres firmy
  • numer telefonu
  • stronę www
  • godziny otwarcia
  • opis firmy
  • kategorię działalności
  • zdjęcia Twojej siedziby
  • opinie od użytkowników
  • produkty z oferty
  • rodzaje usług
  • aktualności / nowości

Profil Firmy czy Wizytówka Google Moja Firma?

Do niedawna Profil Firmy nosił nazwę Wizytówka Google Moja Firma, w skrócie GMF. W wersji anglojęzycznej to Google My Business lub w nowej wersji Google Business Profile. Wszystkie nazwy dotyczą tego samego produktu od Google.


Gdzie wyświetla się moja wizytówka?

Wizytówka może wyświetlać się w wynikach wyszukiwania (nawet 12 Profili dla jednego zapytania, podzielone na pakiety 3 wizytówek, przeplatających bezpłatne wyniki organiczne) oraz w aplikacji Mapy Google.


Komu wyświetla się moja wizytówka?

Potencjalnym zainteresowanym. Wizytówka wyświetla się na zapytania użytkownika, które mogą dotyczyć:

  • Ciebie konkretnie - kiedy użytkownik wpisuje Twoją nazwę firmy lub jej fragment
  • Twojej firmy, jako potencjalnego wyboru - kiedy użytkownik wyszukuje konkretnej kategorii działalności w pobliżu swojej lokalizacji
  • Twojej oferty - kiedy użytkownik wpisuje produkt lub usługę, które oferujesz

Jak założyć wizytówkę Google Moja Firma?

Aby to zrobić, należy posiadać konto Google i przejść proces rejestracji na stronie business.google.com. Następnie należy wizytówkę zweryfikować, aby mogła się wyświetlać użytkownikom.

Weryfikacja wizytówki w Google

To jeden z kluczowych kroków podczas zakładania wizytówki. Sposób weryfikacji jest narzucony przez Google odgórnie. Wśród opcji dostępne są m.in.:

  • automatyczne połączenie telefoniczne
  • wysłanie kodu przez SMS
  • wysłanie kodu na firmowy adres email
  • wysłanie kartki pocztowej
  • nagranie video z siedziby firmy

Czy Wizytówka Google Moja Firma jest bezpłatna?

Tak. Założenie, weryfikacja i wyświetlanie wizytówki w wynikach wyszukiwania i w aplikacji Google Maps / Miejscach jest bezpłatne.


Za co faktycznie zapłacisz u nas?

W naszej agencji zapłacisz za czas, którego sam nie będziesz musiał poświęcić na uzupełnienie i cykliczną aktualizację wizytówki. W ramach comiesięcznej opłaty za prowadzenie Profilu będziemy wykonywać szereg prac optymalizacyjnych, publikować cykliczne wpisy i zdjęcia, a także reagować na zmiany od innych użytkowników i odpowiadać na wystawione opinie. Ciebie poprosimy jedynie o nadesłanie aktualnych zdjęć, które nam w tym pomogą.


Czego nie zrobi nasza agencja?

  1. Nie pozyskujemy opinii. Nie sprzedajemy nieprawdziwych opinii naszym klientom. Możemy za to pomóc Ci je pozyskać od Twoich własnych kontrahentów oraz będziemy na te opinie systematycznie odpowiadać.
  2. Nie usuwamy ani nie blokujemy wizytówki po zakończeniu współpracy. Jeśli nasze drogi się rozejdą, otrzymasz pełną własność do swojej wizytówki.

Jak zarządzać profilem firmy w Google?

Wizytówce Google należy poświęcić czas - zarówno w początkowej fazie, podczas jej żmudnego uzupełniania, jak i w późniejszym okresie, by dbać o jej ciągłą aktualizację. Informacje o firmie w Google muszą być aktualne. To wpływa na jej widoczność w wyszukiwarce i mapach Google.

Dostęp do wizytówki GMF

Do wizytówki możesz nadać 3 rodzaje dostępu:

  • Właściciel Główny (to powinieneś być Ty)
  • Właściciel, który edytować profil i dodawać użytkowników > ten dostęp preferujemy, aby móc zespołowo pracować nad Twoją wizytówką
  • Menedżer, który  wprowadzać zmiany w profilu firmy, ale nie zarządza dostępem.

Pozyskiwanie opinii w Google Maps

To bardzo ważny krok dla Twojej wizytówki. Im więcej opinii, tym Google uznaje Twoją lokalizację za bardziej popularną i może ją pokazywać wyżej w wyszukiwarce Google i Mapach. Dobrymi opiniami można całkiem nieźle wypozycjonować wizytówkę. Należy pamiętać jednak, aby na opinie odpowiadać.


Pozycjonowanie lokalne - SEO GMF

Czy wizytówkę da się pozycjonować? Oczywiście! Pozycjonowanie wizytówki Google opiera się o wyłonienie słów kluczowych, które są ściśle związane z: kategorią działalności, usługami i produktami zawartymi w profilu. Pozycja wizytówki firmy wrażliwa jest na ilość i częstotliwość dodawania opinii oraz zdjęć, a także na uzupełnienie kluczowych elementów oraz cykliczną aktualizację. Wizytówka Twojego biznesu może być znacznie wyżej - skorzystaj z naszego doświadczenia w tej kwestii!


Zapytaj o pozycjonowanie lokalne

Wznieś się wyżej z Silnet Media!

Profesjonalne, celowe i przemyślane działania SEO realizowane przez Silnet Media przynoszą realne i wymierne rezultaty w krótkim czasie. Z nami rzeczywiście jesteś w stanie wznieść się wyżej! Poznaj nasze sukcesy! Chcesz pozycjonować swoją stronę, sklep lub wizytówkę?

Skontaktuj się z nami

Patrycja Sadkowska-Warczak
Patrycja Sadkowska-Warczak
Monika Struzikowska
Monika Struzikowska
Sales Manager
Krzysztof Świtała
Krzysztof Świtała
Sales Manager
Agnieszka Musioł
Agnieszka Musioł
Sales Manager

Porozmawiajmy o tym, co możemy wykonać dla Ciebie.

Podaj poprawny numer telefonu
Podaj poprawny adres email
Pole Wiadomość jest wymagane
Musisz wyrazić zgodę aby wysłać formularz
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA. Obowiązują Polityka prywatności i Warunki korzystania z usług Google.