Artykuły sponsorowane - w jaki sposób sprawiają, że pozycje strony rosną?

Od dawna wiadomo, że pozyskiwanie linków zewnętrznych (linkbuilding) jest jednym z najważniejszych aspektów pozycjonowania SEO. Natomiast artykuły sponsorowane są jego integralną częścią. Dlaczego tak się dzieje i czemu pozyskiwanie linków jedynie z katalogów lub ogłoszeń już nie działa, wyjaśniamy w tym artykule.

Artykuły sponsorowane

 

Wszystko, co musisz wiedzieć o linkach zewnętrznych

Jeśli nie wiesz, o co chodzi z linkami zewnętrznymi — nie szkodzi, po to jesteśmy i śpieszymy się z pomocą z wyjaśnieniem. 

Linki zewnętrzne są sygnałami dla wyszukiwarek, które działają na zasadzie "Hej, zobacz, tu jest strona, o której rozmawiamy — jest wartościowa, więc musisz na nią zwrócić uwagę".

Istnieje jeszcze coś, o czym warto wspomnieć — tak zwany profil linkowy. Jest to charakterystyka linków prowadzących do strony, ich ocena i porównanie z linkami zewnętrznymi konkurencji. 

Parametry jakościowe backlinków

Domeny skąd pozyskujemy linki, można oceniać za pomocą wielu parametrów, ale tutaj opowiemy w skrócie o czterech najważniejszych:

  • DR Rating domeny (Domain rating, źródło: Ahrefs) to parametr, który ocenia ogólną siłę profilu linków zwrotnych danej domeny na skali od 0 do 100. Wyższy DR wskazuje na silniejszą domenę, która jest bardziej ceniona przez wyszukiwarki, ponieważ posiada wiele wysokiej jakości linków zwrotnych;
  • RD Odsyłające domeny (Referring Domains, źródło: Ahrefs) to liczba unikalnych domen, które linkują do danej witryny. Oceniane one są w parze z parametrem DR. Im mniej odsyłających stron posiada domena, a wyższy jest parametr DR, tym lepszej jakości są zwrotne linki.
  • TF (Trust flow, źródło: Majestic SEO) wskaźnik, który ocenia jakość i tematyczną zgodność linków zwrotnych prowadzących do danej strony internetowej. Mierzony jest w skali od 0 do 100. Im wyższy, tym lepiej.
  • CF (Citation flow, źródło: Majestic SEO)) wskaźnik ocenia siłę linków zwrotnych danej strony internetowej, ignorując ich jakość. CF mierzy "moc" strony na podstawie ilości linków, które prowadzą do niej. Mierzony jest w skali od 0 do 100. Im wyższy, tym lepiej.

Ważna jest także proporcja linków “dofollow” do nofollow. Te pierwsze (z czystym kodem) zachęcają roboty skanujące stronę do odwiedzenia podstrony znajdującej się pod podanym adresem. Natomiast dodany do kodu atrybut nofollow sugeruje, aby nie wchodzić na podaną podstronę i jej nie oceniać. Sugeruje, ponieważ tak naprawdę to Google decyduje, jak potraktować dany atrybut. 

Jeśli chodzi o budowanie skutecznego profilu, który zwiększa pozycje słów kluczowych twojej strony, to najważniejszym aspektem jest naturalność. Oznacza to, że linki prowadzące do strony powinny wyglądać tak, jakby tworzyły je twoi klienci lub użytkownicy internetu, którzy uważają, że jesteś autorytetem w branży i dzielisz się wartościowymi materiałami.

I to jest właśnie powód, dla którego pozyskiwanie linków tylko z katalogów lub ogłoszeń jest nieskuteczny, a wręcz czasem może zaszkodzić.

Wracając do stosunku dofollow i nofollow, w Silnet dążymy do tego, aby stosunek ten był mniej więcej taki jak u konkurencji. Chcemy także, aby rodzaje miejscówek skąd pozyskujemy linki, były podobne do konkurencji, ponieważ wtedy Google oceni je jako naturalne dla danej branży.

Tematyczna zgodność backlinków

Kolejnym istotnym czynnikiem mającym wpływ na budowanie dobrego profilu linkowego jest tematyczna zgodność. Oznacza to, że przeważająca część linków przychodzących powinna być o tematyce naszej strony lub tematycznie z nią powiązana. Na przykład, jeżeli prowadzisz sklep odzieżowy lub oferujesz usługi salonu urody, to w pierwszym przypadku potrzebujesz linków o tematyce modowej, a w drugim przypadku o tematyce Beauty. Natomiast tematyką powiązaną dla obu stron mógłby być Lifestyle.

Jeżeli w twojej branży ciężko o linki tematyczne, to można także skorzystać z publikacji w serwisach lokalnych (portale z wiadomościami takie jak na przykład rudaslaska.com.pl) lub portali ogólnotematycznych. Natomiast zawsze warto zacząć od pozyskiwania linków tematycznych. Dobrym rozwiązaniem jest zapytanie partnerów biznesowych o umieszczenie linku do twojej strony. Aczkolwiek prędzej czy później twoje możliwości się wyczerpują. Wtedy warto sięgnąć po pomoc specjalistów z agencji marketingowej. 

Jak działają artykuły sponsorowane?

Artykuł sponsorowany to artykuł napisany przez copywritera lub eksperta w danej dziedzinie. Następnie taki tekst może być opublikowany w zewnętrznym serwisie lub blogu publikacja gościnna, artykuł partnerski, artykuł sponsorowany lub materiał zewnętrzny. 

Artykuły sponsorowane są cenione przez roboty Google ze względu na ich wartość merytoryczną. Dla specjalistów SEO stanowią doskonałe narzędzie do umieszczania słów kluczowych.

W artykule możemy umieścić link na dwa sposoby: jako link tekstowy (np. https://silnet.pl/) lub jako anchor (np. Pozycjonowanie SEO). Zalecamy, aby nie nadużywać linków w postaci anchorów, ponieważ zbyt duża ich ilość może negatywnie wpłynąć na ocenę strony przez Google, a nawet prowadzić do kar za próbę nieuczciwej manipulacji wynikami wyszukiwania. 

Otoczenie linku ma duże znaczenie — opisuje i odnosi się do zawartości strony docelowej. Dzięki temu strony są kategoryzowane i kojarzone z określonym tematem. Większa ilość tekstu umożliwia bardziej precyzyjny opis zawartości linku.
Link prowadzący działa w taki sposób, że gdy Google rozpoznaje, iż w danym akapicie omawiane jest konkretne zagadnienie i kieruje do strony powiązanej z tą tematyką, podnosi pozycję tej konkretnej podstrony na słowa kluczowe użyte w otoczeniu linku.

Artykuły sponsorowane — gdzie opublikować? 

Poszukiwanie sprawdzonych serwisów na własną rękę może być nie lada wyzwaniem dla przedsiębiorcy. Bez specjalistycznych narzędzi SEO ciężko jest określić czy dany portal jest wartościowy dla twojej strony, czy ocenić, gdzie konkurenci publikują swoje artykuły sponsorowane. Kolejnym wyzwaniem może być ustalenie warunków publikacji z wydawcą oraz negocjacja cen. Na szczęście możesz zaoszczędzić sobie tych wszystkich dylematów, zlecając proces poszukiwania, wyboru oraz negocjacji specjaliście od SEO.
W Silnecie mamy już nawiązane kontakty z wydawcami, mamy gotowe procedury i wynegocjowane ceny. Dysponujemy najlepszymi narzędziami do oceny profilu linkowego klienta, jego konkurencji oraz serwisów partnerskich. 

Podsumowanie

Budowanie wiarygodnego profilu linkowego to regularna, wymagająca i czasochłonna praca. Wymaga zwrócenia uwagi na szczegóły, takie jak parametry i tematyka twojej strony oraz stron, z których pozyskujesz linki. Artykuły sponsorowane są istotnym elementem strategii linkbuildingu, mającym kluczowe znaczenie dla pozycjonowania SEO. Dzięki ich wartości merytorycznej i naturalnemu osadzeniu linków, algorytmy Google pozytywnie je oceniają, co zwiększa widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Warto mądrze podejść do wyboru odpowiednich serwisów do publikacji, a także zadbać o tematyczną zgodność linków z zawartością strony, aby przeprowadzić skuteczną kampanię linkbuildingową. A ta przyniesie długoterminowe korzyści dla właścicieli witryn.

Zobacz inne wpisy

Porozmawiajmy o tym, co możemy wykonać dla Ciebie.

Podaj poprawny numer telefonu
Podaj poprawny adres email
Pole Wiadomość jest wymagane
Musisz wyrazić zgodę aby wysłać formularz
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA. Obowiązują Polityka prywatności i Warunki korzystania z usług Google.