Rozkręć się w Internecie!

Co to jest SEO?

Pozycjonowanie, SEO, SEM, AdWords, PPC - wszystko brzmi tak samo? Pozwól rozwiać swoje wątpliwości.

W poniższym artykule wyjaśniamy kilka pojęć dotyczących działań marketingowych w wyszukiwarce. Dowiesz się czy SEM i SEO to to samo, a także co trzeba zrobić, by Twoja witryna pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwania Google.

SEM - Search Engine Marketing - Marketing w wyszukiwarkach

SEM to szereg działań marketingowych w wyszukiwarkach, na które składają się przede wszystkim SEO i PPC.

SEM - SEO = PPC


SEO - Search Engine Optimisation - Pozycjonowanie

SEO to długofalowy (to ważne!) proces złożonych działań prowadzonych na stronie i w jej otoczeniu, którego celem jest "wypozycjonowanie" witryny - czyli umiejscowienie jej na jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania na trafne, wybrane zapytania. Pierwsze efekty optymalizacji widzimy dopiero po kilku tygodniach lub nawet miesiącach. Ważnym etapem w pozycjonowaniu jest audyt SEO, który pokazuje aktualny stan witryny, jej pozycje w wynikach wyszukiwania, backlinki z innych stron, wskaźnik zaufania itp.

PPC - Pay Per Click - Reklama AdWords

PPC to zwrot dotyczący reklam płatnych od kliknięcia - najczęściej mowa o Google AdWords. W tych reklamach również dobiera się trafne słowa kluczowe. Opłata naliczana jest po każdym kliknięciu użytkownika w naszą reklamę. Im wyżej chcemy się pokazać, tym więcej będzie nas kosztować jej kliknięcie (CPC - cost per click). Pozycja jest również zależna od jakości tekstów reklamowych, doboru słów kluczowych oraz jakości strony docelowej. Model PPC działa natychmiastowo, efekty są widoczne od razu po aktywacji kampanii.

Podoba Ci się to, co robimy? Szukasz podobnych rozwiązań dla swojej firmy? Skontaktuj się z nami! Z przyjemnością odwiedzimy Cię w Twojej firmie lub zaprosimy na spotkanie do siedziby silnet.pl w Rudzie Śląskiej.

Agnieszka Musioł
Agnieszka Musioł
Monika Struzikowska
Monika Struzikowska
Patrycja Warczak
Patrycja Warczak