Link building to proces zdobywania odnośników (linków) z innych stron internetowych prowadzących do Twojej witryny. W świecie SEO, każdy taki link jest traktowany jak „głos zaufania” dla Twojej strony. Im więcej wartościowych i wiarygodnych linków prowadzi do Twojej witryny, tym większe szanse na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google.
Strona może być piękna, zgodna z identyfikacją wizualną marki i wypełniona treściami – a mimo to niewidoczna. Dlaczego? Najczęściej problemem jest brak SEO, czyli optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek.
Od dawna wiadomo, że pozyskiwanie linków zewnętrznych (linkbuilding) jest jednym z najważniejszych aspektów pozycjonowania SEO. Natomiast artykuły sponsorowane są jego integralną częścią. Dlaczego tak się dzieje i czemu pozyskiwanie linków jedynie z katalogów lub ogłoszeń już nie działa, wyjaśniamy w tym artykule.
Core Web Vitals to zestaw wskaźników stworzony przez Google, które mają na celu ocenę jakości witryn internetowych. Dzięki analizie wskaźników Core Vitals można cenić, jak dobrze serwis dopasowany jest pod względem użyteczności dla użytkowników. Dotychczas jednym z głównych wskaźników jest/był wskaźnik FID, który w marcu 2024 roku zostanie zastąpiony wskaźnikiem INP.