Google Analytics 4 - GA4

Google Analytics 4 to nie tylko nowe narzędzie – to zupełnie inny sposób zbierania danych i prowadzenia analiz. Już niedługo GA4 całkowicie zastąpi obecne narzędzie Universal Google Analytics. Dzięki Google Analytics 4 (GA4) będziesz mógł dalej (i jeszcze dokładniej) mierzyć i analizować zachowania Twoich klientów w witrynie.

1 lipca 2023 roku Universal Google Analytics przestaje przetwarzać Twoje dane. Raporty Universal Analytics będą dostępne jeszcze przez pewien nieokreślony czas. Jednak nowe dane nie będą już zbierane przez Universal Analytics. Jeżeli na czas nie dokonasz zmian i nie wdrożysz GA4, utracisz statystyki.

GA4 – czym właściwie jest?

Google Analytics 4 to nowe, inteligentne narzędzie, zapewniające Tobie, specjalistom SEO i Google Ads dostęp do pełnej ścieżki użytkownika – niezależnie od rodzaju i ilości urządzeń, z których korzysta.

Ponadto GA4 skuteczniej niż Universal Analytics chroni prywatność użytkowników. Wykorzystuje specjalne algorytmy zamiast już nieco przestarzałych ciasteczek (cookies).

GA4 – czym właściwie jest?

Google Analytics 4 to:

  1. kompletne, przejrzyste i rzetelne dane,
  2. bardziej precyzyjne analizy,
  3. dostęp do dedykowanych raportów,
  4. lepsza ochrona prywatności,
  5. wiele nowych funkcji, których będzie przybywać.
Google Analytics 4 to:

GA4 a sklep internetowy?

Google Analytics 4 to bez wątpienia bardzo przydatne narzędzie, które odmieni oblicze Twojej witryny. Istnieje kilka branż, które w szczególności powinny rozważyć gromadzenie danych oraz optymalizowanie witryny za pomocą usługi.

GA4 powinno zainteresować każdego, kto prowadzi sklep online. W dodatku bez znaczenia na to, jaki produkt oferuje Twoja firma. 

Google Analytics 4 pozwoli zrozumieć, w jaki sposób kształtują się poszczególne decyzje jej użytkownika. Poznając je możliwe stanie się zrozumienie np. tego, dlaczego pomimo umieszczenia produktów w koszyku, użytkownik apki nie sfinalizował zamówienia. Wszystko to pozwoli na stworzenie skutecznej strategii, która pomoże zoptymalizować Twoją stronę www, w taki sposób, by przynosiła ona jeszcze większe zyski.

GA4 a sklep internetowy?

GA4 e-commerce to... konieczność!

Wielką zmianą między Universal Analytics a Google Analytics 4 jest to, że nie istnieje już coś takiego jak "rozszerzonym e-commerce". W poprzedniej wersji Analytics samodzielnie zbierał podstawowe dane odwiedzających. W GA 4 tak się nie dzieje. Koniecznością staje się wzbogacenie standardowego GA4 o dostarczanie dodatkowych danych klientów. Teraz to tylko od nas zależy, jak bardzo szczegółowo skonfigurujemy przesyłanie danych do GA4. Im dokładniej, tym lepiej. Więcej danych w GA4 oznacza lepsze spojrzenie na to, co robią i jak zachowują się użytkownicy Twojego sklepu internetowego.

Im więcej informacji przekazuje sklep, tym możesz oczekiwać lepszego zwrotu z inwestycji działań marketingowych. Bez wiedzy o zachowaniu swoich klientów nikt nie będzie w stanie planować strategii marketingowej. Nikt nie będzie w stanie określić na które działania, czy też produkty zwiększać budżety reklamowe a które działania lepiej odpuścić, gdyż nie przełożą się na oczekiwany i satysfakcjonujący zwrot.

Rozszerzony e-commerce to konieczność. Bez niego łatwo jest zostać w tyle za konkurencją.

GA4 e-commerce to... konieczność!

Porozmawiajmy o tym, co możemy wykonać dla Ciebie.

Jesteś zainteresowany wdrożeniem? Wystarczy, że wypełnisz poniższy formularz:

Podaj poprawny numer telefonu
Podaj poprawny adres email
Pole Wiadomość jest wymagane
Musisz wyrazić zgodę aby wysłać formularz
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA. Obowiązują Polityka prywatności i Warunki korzystania z usług Google.