Czy warto prowadzić bloga pod SEO? Case study

Korzyści z prowadzenia bloga pod SEO


Content marketing, szczególnie w formie eksperckich artykułów, to stale zyskująca na popularności strategia marketingu internetowego. Eksperckie treści, prezentowane na stronie pomagają w zwiększaniu świadomości marki, a także wspierają działania SEO.

W poniższym case study prezentujemy, jak prowadzenie bloga może przyczynić się do wzrostu liczby użytkowników odwiedzających sklep internetowy, poprawić pozycję kluczowych produktów w organicznych wynikach wyszukiwania i w efekcie – doprowadzić do realnego wzrostu przychodów.

Dlaczego postawiliśmy na bloga?

Omawiany przypadek dotyczy niewielkiego sklepu internetowego (poniżej 300 produktów) z branży budowlano-remontowej, na którego kluczowy asortyment składa się grupa 12 produktów marki własnej. Poza sklepem internetowym, marka posiada również stronę wizytówkową, prezentującą własne produkty. Głównymi konkurentami są marki o bardzo dużej rozpoznawalności i ogólnopolskim zasięgu (m.in. Leroy Merlin, Magnat), w których ofercie znajdują się podobne produkty.

Od początku, strategia SEO dla omawianego sklepu skupiała się na pozycjonowaniu kluczowych dla klienta produktów. W przypadku jednego z nich, na potrzeby tego case study nazwijmy go Produktem A, mimo zaawansowanego etapu prac optymalizacyjnych, stale dochodziło do silnej fluktuacji pozycji fraz kluczowych (wahania między TOP 5 a całkowitym wypadaniem z indeksu) – przede wszystkim ze względu na:

  • stronę wizytówkową marki – sklep i strona-wizytówka konkurowały ze sobą na te same frazy
  • silną pozycję konkurencji na frazy związane z produktem

Postanowiono wdrożyć strategię content marketingową, opartą na regularnym prowadzeniu bloga na stronie sklepu, skupiającą się na wspomnianym wyżej Produkcie A.

Dobra strategia SEO podstawą sukcesu

Strategię content marketingową zaplanowano i zaczęto wdrażać w czerwcu 2019. Do tego momentu, publikacje na sklepowym blogu pojawiały się nieregularnie, a te, które już były dodane przez klienta, wymagały optymalizacji pod kątem SEO. Plan działań obejmował:

  1. Optymalizację istniejących publikacji – poprawę formatowania, odświeżenie treści, rozbudowę linkowania do Produktu A, a także wdrożenie linkowania wewnętrznego pomiędzy powiązanymi tematycznie artykułami
  2. Rozplanowanie kolejnych publikacji, związanych tematycznie z Produktem A
  3. Regularne, comiesięczne wdrażanie zaplanowanych publikacji, stosowanie w nich linkowania do Produktu A oraz linkowania pomiędzy artykułami
  4. Wdrożenie rozbudowanego poradnika, szeroko omawiającego tematykę Produktu A i produktów należących do tej samej kategorii, oraz podlinkowanie w nim dotychczasowych i kolejnych artykułów rozwijających poszczególne informacje zawarte w poradniku

Czy blog może przynieść klientów?

Regularne publikacje na blogu przyczyniły się do wyraźnego wzrostu widoczności strony, co można zaobserwować na wykresie z narzędzia Senuto, przedstawiającym liczbę wszystkich fraz kluczowych w TOP 10:

Case study - wzrost widoczności dzięki prowadzeniu bloga


Linki wewnętrzne, kierujące z rozbudowanych poradników do pozycjonowanego produktu, przyczyniły się ponadto do ustabilizowania pozycji fraz kluczowych w wynikach wyszukiwania. Spośród 6 monitorowanych fraz związanych bezpośrednio z Produktem A, 5 z nich utrzymuje się w TOP 3, a jedna – w TOP 10. Dla porównania, na początku czerwca 2019, 5 z fraz znajdowało się poza indeksem, z kolei jedna w TOP 10.

Wzrost liczby fraz kluczowych w TOP3


Wyższa widoczność strony i wysoka pozycja fraz kluczowych związanych z produktem bezpośrednio przyczyniły się do wzrostu liczby wejść na stronę sklepu z organicznych wyników wyszukiwania:

Wzrost ruchu dzięki prowadzeniu bloga


Porównując okres od wdrożenia strategii po dzień dzisiejszy (luty 2020) z okresem poprzednim odnotowano następujące wzrosty liczby użytkowników, nowych użytkowników i sesji z ruchu organicznego:

Procentowy wzrost ruchu po wdrożeniu bloga


Analizując ten sam okres odnotowano również wzrost przychodów i liczby transakcji z ruchu organicznego:

Wzrost przychodów po wprowadzeniu bloga


Podsumowując, regularne działania SEO, oparte na tworzeniu wartościowych treści blogowych i linkowaniu z nich ważnych z punktu sprzedażowego części serwisu mogą przynieść realne, długofalowe korzyści.

Chcesz osiągnąć podobne wyniki? Skontaktuj się z nami! Przygotujemy dla Ciebie indywidualną strategię SEO i content marketingu, dzięki którym zwiększysz widoczność swojego biznesu w Internecie i pozyskasz nowych Klientów.

162 opinii / ocena 4.95
Polecam!
29 kwietnia 2021
Profesjonalna obsługa i fachowe doradztwo. Kampanie tworzone na miarę każdego portfela. Polecam Silnet 🥇jako partnera w biznesie 👍👍
Amelia Śliwińska
Amelia Śliwińska
26 lutego 2021
Firma Silnet, bardzo profesjonalna. Szybko reaguje na zgłoszony problem. Stara się od ręki reagować na zgłoszenie. Kreatywnie tworzy strony internetowe. Bardzo jestem zadowolona. Firmie życzę samych dalszych sukcesów i powodzenia w zdobywaniu kolejnych klientów. Pozdrawiam cały zespół
Polecam!
29 stycznia 2021
Pełny profesjonalizm. Wszystko w terminie, bezproblemowy kontakt, błyskawiczne działanie. Z czystym sumieniem polecam firmę Silnet Media 😃
Polecam!
27 listopada 2020
Z czystym sumieniem polecam współpracę. Doskonały kontakt, pełne zaangażowanie. Wreszcie firma zajmująca się reklama która podchodzi z szacunkiem i zrozumieniem do klienta.
Sylwia Reszka
Sylwia Reszka
31 sierpnia 2020
Wysoki poziom świadczonych usług, dobry kontakt podczas realizacji usługi.
* Opinie pochodzą z serwisu www.facebook.com/silnetpl oraz https://www.google.com/search?q=silnet. Zapytania w sprawie publikacji opinii należy kierować na adres info@silnet.pl

Podoba Ci się to, co robimy? Szukasz podobnych rozwiązań dla swojej firmy? Skontaktuj się z nami! Zazwyczaj odpowiadamy w ciągu 1-4 godzin.

Patrycja Sadkowska-Warczak
Patrycja Sadkowska-Warczak
Krzysztof Świtała
Krzysztof Świtała
Monika Struzikowska
Monika Struzikowska
Iwona Lupa
Iwona Lupa
Agnieszka Musioł
Agnieszka Musioł
Aleksandra Głodek
Aleksandra Głodek