Fragmenty Opinii w Google Search Console - nowa funkcjonalność

Fragmenty Opinii w Google Search Console

Dnia 10.02.2020 roku narzędzie Google Search Console otrzymało aktualizację, która dostarczyła nam nowych możliwości analizy danych uporządkowanych, tym razem chodzi o fragmenty opinii.

Czym są owe fragmenty opinii w rozumieniu Google’a?

Jest to krótki fragment recenzji bądź oceny umieszczonej na stronie internetowej. Aktualnie ocena jest jednym z najczęściej używanych danych uporządkowanych na stronach, które opisują produkty, ale również wydarzenia, książki, filmy, przepisy. Właściwie zaimplementowany schemat agregujący oceny w kodzie strony pozwala wzbogacić wynik wyszukiwania o gwiazdki ocen:


lub panel wizytówki Google Moja Firma:


Kiedy nie zobaczymy gwiazdek ocen przy wyniku?

W tym miejscu należy wspomnieć o aktualizacji sprzed kilku miesięcy, dotyczącej wyświetlania gwiazdek w wynikach wyszukiwania. Dokładniej mówiąc, o wyłączeniu możliwości stosowania self-serving reviews. Co to takiego? To opinie samodzielnie agregowane i prezentowane przez właściciela strony internetowej. Jest to równoznaczne z brakiem możliwości wyświetlania opinii dla własnego biznesu bez znaczenia na to, czy pochodziłyby one od zaufanych partnerów Google, czy byłyby opiniami samodzielnie zagregowanymi. Gwiazdki będą wyświetlane tylko dla ocen produktów, ale nie dla całego biznesu czy sklepu.

Fragmenty opinii w Search Console

Jak wspomnieliśmy na początku, od 10 lutego Google Search Console otrzymało oficjalne wsparcie dla danych strukturalnych typu fragmenty opinii. Możemy je znaleźć w menu po lewej stronie w dziale Ulepszenia:


Dzięki nowym informacjom jesteśmy w stanie szybko sprawdzić:

  • czy umieszczone opinie na naszej stronie są wykrywane przez Google,
  • czy są zaimplementowane poprawnie,
  • jeśli generują błędy, to jakie.


Ponadto wykryte i rozwiązane problemy można zgłosić do ponownej weryfikacji, dzięki czemu Google je sprawdzi i ponownie zaindeksuje.

Wyniki skuteczności dla fragmentów opinii w Search Console

Wsparcie Search Console dla fragmentów opinii to również możliwość analizy i monitoringu skuteczności dla stron z zaimplementowanymi danymi strukturalnymi. Dzięki temu jesteśmy wstanie określić liczbę wyświetleń i kliknięć oraz ich częstotliwość w czasie:


Chcesz sprawdzić dane strukturalne dotyczące opinii na swojej stronie, ale nie wiesz od czego zacząć? Skontaktuj się z nami, pomożemy w optymalizacji Twojej witryny!

162 opinii / ocena 4.95
Polecam!
29 kwietnia 2021
Profesjonalna obsługa i fachowe doradztwo. Kampanie tworzone na miarę każdego portfela. Polecam Silnet 🥇jako partnera w biznesie 👍👍
Amelia Śliwińska
Amelia Śliwińska
26 lutego 2021
Firma Silnet, bardzo profesjonalna. Szybko reaguje na zgłoszony problem. Stara się od ręki reagować na zgłoszenie. Kreatywnie tworzy strony internetowe. Bardzo jestem zadowolona. Firmie życzę samych dalszych sukcesów i powodzenia w zdobywaniu kolejnych klientów. Pozdrawiam cały zespół
Polecam!
29 stycznia 2021
Pełny profesjonalizm. Wszystko w terminie, bezproblemowy kontakt, błyskawiczne działanie. Z czystym sumieniem polecam firmę Silnet Media 😃
Polecam!
27 listopada 2020
Z czystym sumieniem polecam współpracę. Doskonały kontakt, pełne zaangażowanie. Wreszcie firma zajmująca się reklama która podchodzi z szacunkiem i zrozumieniem do klienta.
Sylwia Reszka
Sylwia Reszka
31 sierpnia 2020
Wysoki poziom świadczonych usług, dobry kontakt podczas realizacji usługi.
* Opinie pochodzą z serwisu www.facebook.com/silnetpl oraz https://www.google.com/search?q=silnet. Zapytania w sprawie publikacji opinii należy kierować na adres info@silnet.pl

Podoba Ci się to, co robimy? Szukasz podobnych rozwiązań dla swojej firmy? Skontaktuj się z nami! Zazwyczaj odpowiadamy w ciągu 1-4 godzin.

Monika Struzikowska
Monika Struzikowska
Iwona Lupa
Iwona Lupa
Aleksandra Głodek
Aleksandra Głodek
Patrycja Sadkowska-Warczak
Patrycja Sadkowska-Warczak
Krzysztof Świtała
Krzysztof Świtała
Agnieszka Musioł
Agnieszka Musioł