Dnia 10.02.2020 roku narzędzie Google Search Console otrzymało aktualizację, która dostarczyła nam nowych możliwości analizy danych uporządkowanych, tym razem chodzi o fragmenty opinii.
Czym są owe fragmenty opinii w rozumieniu Google’a?
Jest to krótki fragment recenzji bądź oceny umieszczonej na stronie internetowej. Aktualnie ocena jest jednym z najczęściej używanych danych uporządkowanych na stronach, które opisują produkty, ale również wydarzenia, książki, filmy, przepisy. Właściwie zaimplementowany schemat agregujący oceny w kodzie strony pozwala wzbogacić wynik wyszukiwania o gwiazdki ocen:
lub panel wizytówki Google Moja Firma:
Kiedy nie zobaczymy gwiazdek ocen przy wyniku?
W tym miejscu należy wspomnieć o aktualizacji sprzed kilku miesięcy, dotyczącej wyświetlania gwiazdek w wynikach wyszukiwania. Dokładniej mówiąc, o wyłączeniu możliwości stosowania self-serving reviews. Co to takiego? To opinie samodzielnie agregowane i prezentowane przez właściciela strony internetowej. Jest to równoznaczne z brakiem możliwości wyświetlania opinii dla własnego biznesu bez znaczenia na to, czy pochodziłyby one od zaufanych partnerów Google, czy byłyby opiniami samodzielnie zagregowanymi. Gwiazdki będą wyświetlane tylko dla ocen produktów, ale nie dla całego biznesu czy sklepu.
Fragmenty opinii w Search Console
Jak wspomnieliśmy na początku, od 10 lutego Google Search Console otrzymało oficjalne wsparcie dla danych strukturalnych typu fragmenty opinii. Możemy je znaleźć w menu po lewej stronie w dziale Ulepszenia:
Dzięki nowym informacjom jesteśmy w stanie szybko sprawdzić:
- czy umieszczone opinie na naszej stronie są wykrywane przez Google,
- czy są zaimplementowane poprawnie,
- jeśli generują błędy, to jakie.
Ponadto wykryte i rozwiązane problemy można zgłosić do ponownej weryfikacji, dzięki czemu Google je sprawdzi i ponownie zaindeksuje.
Wyniki skuteczności dla fragmentów opinii w Search Console
Wsparcie Search Console dla fragmentów opinii to również możliwość analizy i monitoringu skuteczności dla stron z zaimplementowanymi danymi strukturalnymi. Dzięki temu jesteśmy wstanie określić liczbę wyświetleń i kliknięć oraz ich częstotliwość w czasie:
Chcesz sprawdzić dane strukturalne dotyczące opinii na swojej stronie, ale nie wiesz od czego zacząć? Skontaktuj się z nami, pomożemy w optymalizacji Twojej witryny!