Kim są Twoi klienci w sieci?

Wyznacz grupę docelową marketingu online

 

Chcesz dowiedzieć się więcej o najbardziej zaangażowanych użytkownikach Twojej strony? Planujesz wdrożenie strategii content marketingowej i szukasz docelowej grupy odbiorców? Google Analytics może Ci w tym pomóc!

Co to jest Google Analytics?

Google Analytics jest darmowym narzędziem, umożliwiającym analizę statystyk serwisów internetowych. Z pomocą Google Analytic można sprawdzić m.in. ilu użytkowników weszło na stronę w danym okresie, ile wykonali konwersji (czyli zachowań pożądanych z biznesowego punktu widzenia), z jakich urządzeń korzystali – i wiele więcej. Narzędzie to umożliwia tworzenie rozbudowanych raportów – również pomocnych w zbadaniu grupy docelowej działań marketingowych.

Poznaj swoją grupę docelową z Google Analytics

Z pomocą Google Analytics poznasz płeć, przedział wieku, rodzaj urządzenia i zainteresowania użytkowników najczęściej odwiedzających stronę, wykonujących najwięcej konwersji czy przeglądających najwięcej stron serwisu w trakcie jednej sesji. Dowiedz się, jak lepiej poznać grupę docelową z pomocą Google Analytics w 3 prostych krokach!

Raport Dane demograficzne

Przed rozpoczęciem analizy w Google Analytics należy ustawić możliwie najszerszy zakres dat. Następnie należy wybrać raport Dane demograficzne - Przegląd. Znajdują się w nim informacje na temat wieku i płci osób odwiedzających stronę:

Raport Dane demograficzne Google Analytics

 

Raport Wiek i wymiar dodatkowy Płeć

By lepiej poznać grupę docelową strony, należy wybrać raport Wiek, a następnie dodać do niego wymiar dodatkowy Płeć. Kolejnym krokiem jest posortowanie danych według interesującego parametru, odzwierciedlającego cel biznesowy. Przykładowo, dla portalu informacyjnego jednym z najważniejszych parametrów może być liczba użytkowników bądź liczba przeglądanych stron na sesję, z kolei dla sklepu internetowego - realizacja celu związanego z zakupem produktów.

Raport Wiek z wymiarem dodatkowym Płeć

 

Zainteresowania i kategoria urządzeń

O docelowej grupie użytkowników można dowiedzieć się jeszcze więcej, klikając w raporcie na wiek, a po przejściu do kolejnego raportu - na płeć. W ten sposób przechodzimy do raportu Zainteresowania dla grupy docelowej z konkretnego przedziału wiekowego i o wybranej płci. Raport ten można wzbogacić o wymiar dodatkowy - np. Kategoria urządzeń.

Raport Zainteresowania z wymiarem dodatkowym Kategoria urządzenia

 

W prezentowanym przykładzie widać, że największą grupę użytkowników stanowią kobiety w wieku 25-34 lat, interesujące się newsami ze świata rozrywki, celebrytów i sztuki, odwiedzające stronę na komórkach.

Analiza grupy docelowej – i co dalej?

Jak wykorzystać tę wiedzę, by osiągnąć swoje cele? W analizowanym przypadku można np. skupić się na optymalizacji strony pod kątem wyświetlania na urządzeniach mobilnych oraz przygotowywać więcej treści zgodnych z zainteresowaniami grupy docelowej, bądź treści o stylu dopasowanym do płci i wieku grupy.

Chcesz lepiej poznać swoją grupę docelową? Skontaktuj się z nami! Wykonamy kompleksową analizę i wskażemy optymalne działania z zakresu marketingu online.