Kim są Twoi klienci w sieci?

Wyznacz grupę docelową marketingu online

 

Chcesz dowiedzieć się więcej o najbardziej zaangażowanych użytkownikach Twojej strony? Planujesz wdrożenie strategii content marketingowej i szukasz docelowej grupy odbiorców? Google Analytics może Ci w tym pomóc!

Co to jest Google Analytics?

Google Analytics jest darmowym narzędziem, umożliwiającym analizę statystyk serwisów internetowych. Z pomocą Google Analytic można sprawdzić m.in. ilu użytkowników weszło na stronę w danym okresie, ile wykonali konwersji (czyli zachowań pożądanych z biznesowego punktu widzenia), z jakich urządzeń korzystali – i wiele więcej. Narzędzie to umożliwia tworzenie rozbudowanych raportów – również pomocnych w zbadaniu grupy docelowej działań marketingowych.

Poznaj swoją grupę docelową z Google Analytics

Z pomocą Google Analytics poznasz płeć, przedział wieku, rodzaj urządzenia i zainteresowania użytkowników najczęściej odwiedzających stronę, wykonujących najwięcej konwersji czy przeglądających najwięcej stron serwisu w trakcie jednej sesji. Dowiedz się, jak lepiej poznać grupę docelową z pomocą Google Analytics w 3 prostych krokach!

Raport Dane demograficzne

Przed rozpoczęciem analizy w Google Analytics należy ustawić możliwie najszerszy zakres dat. Następnie należy wybrać raport Dane demograficzne - Przegląd. Znajdują się w nim informacje na temat wieku i płci osób odwiedzających stronę:

Raport Dane demograficzne Google Analytics

 

Raport Wiek i wymiar dodatkowy Płeć

By lepiej poznać grupę docelową strony, należy wybrać raport Wiek, a następnie dodać do niego wymiar dodatkowy Płeć. Kolejnym krokiem jest posortowanie danych według interesującego parametru, odzwierciedlającego cel biznesowy. Przykładowo, dla portalu informacyjnego jednym z najważniejszych parametrów może być liczba użytkowników bądź liczba przeglądanych stron na sesję, z kolei dla sklepu internetowego - realizacja celu związanego z zakupem produktów.

Raport Wiek z wymiarem dodatkowym Płeć

 

Zainteresowania i kategoria urządzeń

O docelowej grupie użytkowników można dowiedzieć się jeszcze więcej, klikając w raporcie na wiek, a po przejściu do kolejnego raportu - na płeć. W ten sposób przechodzimy do raportu Zainteresowania dla grupy docelowej z konkretnego przedziału wiekowego i o wybranej płci. Raport ten można wzbogacić o wymiar dodatkowy - np. Kategoria urządzeń.

Raport Zainteresowania z wymiarem dodatkowym Kategoria urządzenia

 

W prezentowanym przykładzie widać, że największą grupę użytkowników stanowią kobiety w wieku 25-34 lat, interesujące się newsami ze świata rozrywki, celebrytów i sztuki, odwiedzające stronę na komórkach.

Analiza grupy docelowej – i co dalej?

Jak wykorzystać tę wiedzę, by osiągnąć swoje cele? W analizowanym przypadku można np. skupić się na optymalizacji strony pod kątem wyświetlania na urządzeniach mobilnych oraz przygotowywać więcej treści zgodnych z zainteresowaniami grupy docelowej, bądź treści o stylu dopasowanym do płci i wieku grupy.

Chcesz lepiej poznać swoją grupę docelową? Skontaktuj się z nami! Wykonamy kompleksową analizę i wskażemy optymalne działania z zakresu marketingu online.

157 opinii / ocena 4.95
Tomasz Łukawski
Tomasz Łukawski
24 czerwca 2022
Współpraca z firmą Silnet to sprawne działanie i szybka organizacja pracy. Inicjatywa wykazywana przez Pracowników firmy oraz ich zaangażowanie sprawiają, że projekty wspólnie prowadzone udaje się zakończyć sukcesem. Serdecznie polecam wszytskim, którzy poszukują wsparcia, wiedzy, doświadczenia i obsługi na wysokim poziomie. Dziękuję za wieloletnia współpracę i mam nadzieję, że wkrótce znowu rozpoczniemy projekt.
Bartłomiej Sobczyński
Bartłomiej Sobczyński
21 maja 2022
Witam, Serdecznie polecam firmę Silnet Media, robią dobrą robotę i pracują tam odpowiedzialne osoby. Fajny kontakt oraz świeże, elastyczne podejście przez cały okres prowadzonego projektu. Pełna profeska !
Nicole Mędrala
Nicole Mędrala
19 maja 2022
Serdecznie polecam współpracę z firmą Silnet! Kontakt z Panią Moniką jest wzorowy, natychmiastowe i bardzo wyczerpujące odpowiedzi na wszystkie nasze pytania :) Bardzo bardzo polecam !!!
Iwona Rosołek
Iwona Rosołek
29 kwietnia 2022
Bardzo polecam firmę Silnet ! Współpraca przebiegła bez żadnych zastrzeżeń. Firma błyskawicznie zajęła się moją sprawą i do samego końca mogłam liczyć na pomoc Pani Moniki. Pełen profesjonalizm, terminowość oraz bardzo dobra komunikacja. Szczerze polecam i żałuje, że dopiero teraz do Państwa trafiłam :) Pozdrawiam
Polecam!
17 marca 2022
Polecam współpracę z firmą SILNET, nie mam talentu do pisania, ale napiszę krótko SĄ EFEKTY! Zarabiam więcej niż wydaję na reklamę i tego oczekiwałem. Pani Agnieszka z pełnym…
* Opinie pochodzą z serwisu www.facebook.com/silnetpl oraz https://www.google.com/search?q=silnet. Zapytania w sprawie publikacji opinii należy kierować na adres info@silnet.pl

Podoba Ci się to, co robimy? Szukasz podobnych rozwiązań dla swojej firmy? Skontaktuj się z nami!

Patrycja Sadkowska-Warczak
Patrycja Sadkowska-Warczak
Krzysztof Świtała
Krzysztof Świtała
Iwona Lupa
Iwona Lupa
Monika Struzikowska
Monika Struzikowska
Aleksandra Głodek
Aleksandra Głodek
Agnieszka Musioł
Agnieszka Musioł