![Wyznacz grupę docelową marketingu online](https://silnet.pl/application/files/thumbnails/xs/4615/8408/9051/art-grupa-docelowa.webp)
Chcesz dowiedzieć się więcej o najbardziej zaangażowanych użytkownikach Twojej strony? Planujesz wdrożenie strategii content marketingowej i szukasz docelowej grupy odbiorców? Google Analytics może Ci w tym pomóc!
Co to jest Google Analytics?
Google Analytics jest darmowym narzędziem, umożliwiającym analizę statystyk serwisów internetowych. Z pomocą Google Analytic można sprawdzić m.in. ilu użytkowników weszło na stronę w danym okresie, ile wykonali konwersji (czyli zachowań pożądanych z biznesowego punktu widzenia), z jakich urządzeń korzystali – i wiele więcej. Narzędzie to umożliwia tworzenie rozbudowanych raportów – również pomocnych w zbadaniu grupy docelowej działań marketingowych.
Poznaj swoją grupę docelową z Google Analytics
Z pomocą Google Analytics poznasz płeć, przedział wieku, rodzaj urządzenia i zainteresowania użytkowników najczęściej odwiedzających stronę, wykonujących najwięcej konwersji czy przeglądających najwięcej stron serwisu w trakcie jednej sesji. Dowiedz się, jak lepiej poznać grupę docelową z pomocą Google Analytics w 3 prostych krokach!
Raport Dane demograficzne
Przed rozpoczęciem analizy w Google Analytics należy ustawić możliwie najszerszy zakres dat. Następnie należy wybrać raport Dane demograficzne - Przegląd. Znajdują się w nim informacje na temat wieku i płci osób odwiedzających stronę:
![Fragment raportu Dane demograficzne Raport Dane demograficzne Google Analytics](https://silnet.pl/application/files/thumbnails/xs/3615/8408/7111/art-analytics-scr-1.webp)
Raport Wiek i wymiar dodatkowy Płeć
By lepiej poznać grupę docelową strony, należy wybrać raport Wiek, a następnie dodać do niego wymiar dodatkowy Płeć. Kolejnym krokiem jest posortowanie danych według interesującego parametru, odzwierciedlającego cel biznesowy. Przykładowo, dla portalu informacyjnego jednym z najważniejszych parametrów może być liczba użytkowników bądź liczba przeglądanych stron na sesję, z kolei dla sklepu internetowego - realizacja celu związanego z zakupem produktów.
![Fragment raportu Wiek Raport Wiek z wymiarem dodatkowym Płeć](https://silnet.pl/application/files/thumbnails/xs/9115/8408/7332/art-analytics-tab-1.webp)
Zainteresowania i kategoria urządzeń
O docelowej grupie użytkowników można dowiedzieć się jeszcze więcej, klikając w raporcie na wiek, a po przejściu do kolejnego raportu - na płeć. W ten sposób przechodzimy do raportu Zainteresowania dla grupy docelowej z konkretnego przedziału wiekowego i o wybranej płci. Raport ten można wzbogacić o wymiar dodatkowy - np. Kategoria urządzeń.
![Fragment raportu Zainteresowania Raport Zainteresowania z wymiarem dodatkowym Kategoria urządzenia](https://silnet.pl/application/files/thumbnails/xs/7715/8408/7868/art-analytics-tab-2.webp)
W prezentowanym przykładzie widać, że największą grupę użytkowników stanowią kobiety w wieku 25-34 lat, interesujące się newsami ze świata rozrywki, celebrytów i sztuki, odwiedzające stronę na komórkach.
Analiza grupy docelowej – i co dalej?
Jak wykorzystać tę wiedzę, by osiągnąć swoje cele? W analizowanym przypadku można np. skupić się na optymalizacji strony pod kątem wyświetlania na urządzeniach mobilnych oraz przygotowywać więcej treści zgodnych z zainteresowaniami grupy docelowej, bądź treści o stylu dopasowanym do płci i wieku grupy.
Chcesz lepiej poznać swoją grupę docelową?
z nami! Wykonamy kompleksową analizę i wskażemy optymalne działania z zakresu marketingu online.