Link building - co to jest i jak zacząć?


Jednym z elementów procesu pozycjonowania jest skuteczny link building, który dla posiadacza bloga, strony internetowej czy specjalisty SEO powinien być bardzo istotny. Czym jest link building? W jaki sposób znaleźć odpowiednie miejsca do linkowania strony internetowej? Zacznijmy od podstaw:

Co to jest link?

Link jest po prostu odnośnikiem, którego zadaniem jest ułatwienie przemieszczania się użytkownika po stronach wewnątrz witryny lub na zewnątrz.

Rodzaje linków

  1. linki zewnętrzne - prowadzą z innych serwisów do naszego, są to linki bardzo pożądane, ze względu na to, że mogą spowodować wzrost pozycji w rankingach wyszukiwania oraz zdobycie nowych potencjalnych Klientów.
  2. linki wewnętrzne - ich głównym zadaniem jest ułatwienie poruszania się użytkownika między stronami wewnątrz witryny, również mają pewien wpływ na pozycjonowanie.
  3. linki follow - to linki, dzięki którym strona linkująca przekazuje “moc” stronie linkowanej. Linki te są bardzo wartościowe i mają bardzo dobry wpływ na pozycje w wynikach wyszukiwania. Linki w kodzie html są domyślnie ustawione jako follow, nie ma potrzeby dodawania do nich parametru.
  4. linki nofollow - informują robota Google, że nie należy ich brać pod uwagę w ocenianiu strony linkowanej. Najczęściej stosowane są na forach internetowych oraz w komentarzach na blogach.

Linki nofollow mimo tego, że są mniej wartościowe od follow, nadal są warte pozyskania. Strona nie powinna posiadać wyłącznie linków follow, ponieważ będzie to świadczyć o nienaturalności w linkowaniu, a co w efekcie może spowodować nałożenie kary na stronę przez Google.

Czym jest link building?

Link building jest to budowanie profilu linków konkretnej strony internetowej. Skuteczny link building polega na zdobywaniu linków z wartościowych źródeł, z akcentem na “wartość” a nie “ilość”. Często pozyskiwanie jak największej ilości linków może przynieść naszej stronie więcej problemów niż korzyści. A skąd pozyskać wartościowe linki?

Źródła pozyskiwania linków zewnętrznych

Popularne miejsca do pozyskiwania linków:

  • Katalogi - są to specjalnie utworzone strony, w których możliwe jest dodanie nie tylko treści opisującej działalność danej firmy, ale również dane adresowe przedsiębiorstwa oraz link prowadzący do strony.
  • Komentarze na blogach i forach - jest to bardzo popularna forma pozyskiwania linków, które najczęściej posiadają atrybut nofollow. Głównie pozyskuje się je po to, aby zwiększyć ilość linków prowadzących do strony oraz nowych użytkowników w witrynie.
  • Media społecznościowe - publikowanie wpisów z linkami na portalach społecznościowych takich jak: Facebook czy Twitter nie ma wpływu na pozycjonowanie, ale pomaga zaistnieć w internecie oraz zdobyć ruch na stronie.
  • Artykuły sponsorowane - najskuteczniejsza forma linkowania zewnętrznego, która nie tylko przyczynia się do zwiększenia ilości użytkowników zainteresowanych naszymi usługami bądź towarami, ale również pozytywnie wpływa na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Wybierając stronę do publikacji artykułu powinno się kierować jej popularnością oraz jakością.

Jak wybierać miejsca do linkowania strony internetowej?

Zdobycie wartościowego linka nie jest takie proste, jakby się mogło wydawać.

1. Majestic

W znalezieniu odpowiedniego miejsca do linkowania zewnętrznego pomóc może narzędzie Majestic, dzięki któremu sprawdzimy między innymi Flow Metrics, składające się z:

  • Trust Flow (TF) - czyli wskaźnika, który pokazuje jakość i wiarygodność konkretnej strony. Wzrasta wtedy, gdy do naszej strony linkują zaufane serwisy.
  • Citation Flow (CF) - wskaźnika, który wyraża ilość linków zewnętrznych - im większa ilość tym wyższy wskaźnik.

Za pomocą Bulk Backlink Checker możemy hurtowo sprawdzić interesujące nas domeny. Wybierając odpowiednią domenę należy patrzeć przede wszystkim na:

  • wskaźnik Trust Flow, który powinien być większy lub równy Citation Flow. Kilku- lub nawet kilkunastokrotnie wyższy wskaźnik CF od TF może świadczyć o tym, że posiadamy sporo “spamerskich” linków, które mają negatywny wpływ na SEO.
  • Topical Trust Flow, który określa tematykę linków przychodzących - powinny być one zgodne z tematyką strony, na którą link ma kierować, aby mógł przekazać więcej Trust Flow.
  • ilość backlinków.

2. Footprinty - zapytania w Google

Kolejną metodą poszukiwania wartościowych miejsc jest użycie wyszukiwarki Google z pomocą odpowiednich zapytań, zwanych “footprintami”. Poniżej prezentujemy przykłady:

  • wyszukanie blogów tematycznych, związanych z remontem łazienek, aby móc wstawić komentarz z linkiem do sklepu z farbami:

 

  • wyszukanie polskiego forum, na którym użytkownik poruszył wątek remontu łazienki:


Skuteczny link building z Silnet Media

Budując Twój profil linków w Silnet Media, gwarantujemy Ci pozyskanie linków wysokiej jakości, niezależnie od tego czy jest to forum, czy artykuł sponsorowany. Staramy się pozyskiwać naturalne linki zewnętrzne oraz dbamy o ich stabilny przyrost. Nie robimy tego jak wiele innych agencji - na hurra! pozyskujących kilkaset spamowych linków, a systematycznie budujemy Twoje otoczenie sieciowe. Jeśli chcesz poznać szczegóły naszej pracy, skontaktuj się z nami!

Zobacz inne wpisy

Porozmawiajmy o tym, co możemy wykonać dla Ciebie.

Podaj poprawny numer telefonu
Podaj poprawny adres email
Pole Wiadomość jest wymagane
Musisz wyrazić zgodę aby wysłać formularz
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA. Obowiązują Polityka prywatności i Warunki korzystania z usług Google.