Zawieszenie profilu firmy – jak odblokować wizytówkę Google?

Google coraz bardziej dba o jakość wizytówek i ich zgodność z zasadami, co niestety prowadzi do ich częstszego zawieszania. Z dnia na dzień firma znika z wyników wyszukiwania, a liczba zapytań drastycznie spada. Co gorsza, Google nie podaje jednoznacznych powodów blokowania, pozostawiając sfrustrowanych właścicieli firm bez źródła klientów. Jak odzyskać wizytówkę? Sprawdź!

W artykule:

Właścicielka kwiaciarni siedzi przy otwartym laptopie i martwi się zablokowanym profilem firmy w Google
Pomagamy odblokować wizytówkę Google

Dlaczego Google zawiesza profile firmowe? - 7 najpopularniejszych przyczyn

Zablokowanie profilu firmy może nastąpić nagle, bez ostrzeżenia – zarówno na etapie zakładania wizytówki, jak i po latach jej działania. Co prawda Google wysyła do właścicieli wiadomość o blokadzie, jednak nie podaje szczegółowych powodów. Na podstawie doświadczenia wyróżniliśmy najczęstsze przyczyny zawieszenia:

  1. Naruszenie wytycznych Google – Profil firmy musi spełniać szczegółowe wytyczne. Naruszenie tych zasad, nawet nieświadome, może skutkować blokadą. Oto kilka z nich:
    • Nazwa powinna odpowiadać rzeczywistości (zgodna z CEIDG, KRS, szyldem).
    • Adres musi być prawdziwy i zgodny z lokalizacją firmy.
    • Firmy działające mobilnie (bez siedziby) powinny oznaczyć „obszar działalności”.
    • Niedozwolone są fałszywe zdjęcia i błędne numery telefonów.
  2. Niezgodność danych NAP – Google sprawdza, czy nazwa, adres i telefon firmy są spójne we wszystkich źródłach (na stronie www, w katalogach firm w sieci itp.). Nieścisłości mogą prowadzić do zawieszenia.
     
  3. Zbyt częste zmiany w wizytówce – Jeśli w krótkim czasie dokonano wielu zmian w profilu, Google może uznać to za podejrzane działanie (np. próbę nieuprawnionego przejęcia wizytówki) i zawiesić go do czasu ponownej weryfikacji przez właściciela.
     
  4. Zgłoszenia konkurencji lub użytkowników – każdą Wizytówkę Google można zgłaszać jako naruszającą zasady. Zgłoszenie może dotyczyć na przykład kupowania opinii. Takie działania skutkować mogą nie tylko zawieszeniem profilu, ale wysoką karą finansową od UOKiK.
     
  5. Duplikaty profilu – Jeśli Google wykryje, że istnieją dwie wizytówki dla tej samej firmy pod tym samym adresem, może zawiesić jedną z nich. Dwa profile aktywne to także problem z recenzjami - opinie mogą być zbierane na dwóch różnych wizytówkach, a ich scalenie może nie być łatwe.
     
  6. Nieprawidłowe kategorie działalności lub inne elementy wizytówki – Profil musi odpowiadać działalności firmy. Dotyczy to kategorii usług i obszaru działania. Google nie akceptuje zbyt dużych obszarów działania (maks. 2 godziny jazdy od lokalizacji).
     
  7. Zawieszone konto zarządzające - dość nieoczywistym powodem wstrzymania wizytówki może być konto Google podpięte do profilu. Jeśli w jakikolwiek sposób narusza warunki Google (nawet w innych produktach: Gmail, Youtube, Google Maps itp.), może to spowodować blokadę wizytówki.

Brak wyjaśnień ze strony Google sprawia, że właściciele firm czują się pozostawieni sami sobie i nie wiedzą, jakie kroki podjąć, aby przywrócić swoją wizytówkę. Dlatego trzeba sprawdzić możliwe naruszenia krok po kroku.

NIE MASZ NA TO CZASU?
ZAJMIEMY SIĘ TWOJĄ WIZYTÓWKĄ

Napisz do Nas

Co zrobić po zawieszeniu wizytówki Google?

1. Sprawdzenie naruszeń

Zawieszenie profilu firmy może być ogromnym ciosem, dlatego warto działać szybko i zdecydowanie. Google posiada rozbudowane wytyczne dotyczące wizytówek, które każdy właściciel profilu powinien znać. Czasami nawet drobne zmiany mogą pomóc w odblokowaniu wizytówki. Upewnij się, że spełniasz podstawowe wymagania do skorzystania z usługi.

2. Złożenie formularza odwołania

Google umożliwia zgłoszenie problemu poprzez specjalny formularz. Jego wysłanie to potwierdzenie, że profil został poprawiony i jest zgodny z zasadami. Google ma zwykle 5 dni roboczych na odpowiedź, choć czas ten może się wydłużyć. Warto monitorować status zgłoszenia i w razie potrzeby podjąć kolejne kroki.

3. Kontakt z techniczną pomocą Google po odrzuceniu formularza

Jeśli zgłoszony formularz zostanie odrzucony, pozostaje kontakt z pomocą Google. Odpowiedź może jednak wymagać cierpliwości – czas oczekiwania bywa długi, a odpowiedzi ogólnikowe. Pracownik Google nie zawsze też mówi w języku polskim. Ważne, aby dobrze przygotować się do takiej rozmowy, wcześniej zgromadzić odpowiednie materiały potwierdzające działalność.

Pomożemy Ci odwiesić profil

Napisz do nas

Ile czasu trwa odblokowanie wizytówki w Google?

Od kilku godzin do 8 tygodni. Czasami wizytówka nie zostaje odblokowana (poważne naruszenie głównych zasad Google). Często jednak już jeden mail ze zgłoszeniem - dobrze przygotowany - działa i wizytówka przywracana jest niemal od ręki.

Nie pozwól, aby zawieszenie wizytówki
odbiło się na Twoim biznesie.
przywróć swoją widoczność w Google!

WYŚLIJ WIADOMOŚĆ

Dlaczego warto skorzystać z profesjonalnej pomocy?

Odblokowanie wizytówki Google to proces wymagający dokładnej analizy i znajomości procedur. W naszej pracy diagnozowaliśmy już dziesiątki przypadków zawieszeń i skutecznie przywracaliśmy profile firmowe. Znamy różne typy zawieszeń i wiemy, jakie kroki podjąć, aby jak najszybciej przywrócić profil firmy w Google.

  • Analizujemy powód zawieszenia indywidualnie dla każdej firmy.
  • Mamy doświadczenie w skutecznej komunikacji z supportem Google. 
  • W wielu przypadkach odblokowujemy wizytówkę już po pierwszym zgłoszeniu.
  • Składamy poprawne wnioski o odwieszenie.
  • Wspieramy właścicieli firm w dostarczaniu odpowiednich dokumentów.

Współpraca zwiększa pozytywne rozpatrzenie sprawy!

Nie ryzykuj utraty klientów.
Pomożemy Ci odzyskać wizytówkę!

Skontaktuj się z nami

Zobacz inne wpisy
Avatar - Iwona Lesiak
Autor

Iwona Lesiak

Iwona to ekspertka od marketingu internetowego z głową pełną pomysłów i analitycznym zacięciem. Uwielbia Adsy, SEO, dobre treści i jeszcze lepsze wyniki. Łączy analityczne myślenie z kreatywnością, co pozwala jej tworzyć strategie o wysokiej efektywności. Doskonale odnajduje się w optymalizacji treści pod SEO. Czerpie przyjemność z pisania i dopracowywania contentu marketingowego, który nie tylko przyciąga użytkowników, ale także spełnia wymagania wyszukiwarek.

Czytaj więcej o autorze

Porozmawiajmy o tym, co możemy wykonać dla Ciebie.

Podaj poprawny numer telefonu
Podaj poprawny adres email
Pole Wiadomość jest wymagane
Musisz wyrazić zgodę aby wysłać formularz
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA. Obowiązują Polityka prywatności i Warunki korzystania z usług Google.