PPC vs. SEO czyli czym się różni
Google Ads od Pozycjonowania

SEO i PPC to dobra komplementarne. Razem tworzą całość działań i procesów prowadzących do osiągnięcia najwyższych pozycji w wyszukiwarkach. Choć mają wspólny cel, różnią się od siebie wieloma elementami. Poniżej przedstawiamy te najważniejsze różnice:

SEO - Pozycjonowanie

ikona wyniki wyszukiwania naturalnePozycjonowanie wpływa na widoczność w naturalnych wynikach wyszukiwania

ikona kalendarzSEO to proces długofalowy - efekty są widoczne dopiero po kilku tygodniach

ikona klepsydraDobre pozycjonowanie pochłania duże nakłady czasu i pracy by osiągnąć zamierzony efekt

ikona skarbonkaZazwyczaj SEO wymaga mniejszych nakładów finansowych. Na start warto zainwestować w analizę aktualnego stanu.

ikona algorytmWyniki SEO zależne są od algorytmów narzuconych przez twórców wyszukiwarek, a także od treści na stronie i backlinków

ikona globusW SEO nie ma precyzyjnego kierowania na geolokalizację. Można za to wybrać frazy z miastem do pozycjonowania.

ikona pozwolenieProgramy blokujące reklamy nie mają wpływu na wyświetlanie naturalnych wyników wyszukiwania.

PPC - Google Ads (AdWords)

ikona wyniki wyszukiwania AdWordsPPC to reklamy płatne wyświetlające się na stronie wyników wyszukiwania

ikona stoperReklamy można szybko aktywować na koncie, a efekty są widoczne od razu

ikona worek pieniędzyGoogle Ads potrzebuje mniejszych nakładów czasu niż SEO, ważniejszym czynnikiem jest budżet

ikona cenówkaPPC może generować wyższe koszty - zależne od konkurencyjności fraz. Wyższe pozycje wymagają większych nakładów.

ikona lupKampania Google Ads nie jest zależna od algorytmów wyszukiwania. Opiera się na doborze trafnych fraz kluczowych.

ikona mapaKampanie Google Ads można kierować na dowolną lokalizację: kraj, województwo, miasto, czy nawet promień wokół adresu.

ikona blokadaJeśli użytkownik korzysta z programów do blokowania reklam typu AdBlock, nie będzie mógł zobaczyć reklamy Google Ads.

Zjawisko synergii - efekt surround

Prowadzenie kampanii Google Ads nie wpływa na pozycję witryny w naturalnych wynikach wyszukiwania.wzrost

Jednak stosowanie obu modeli marketingowych sprawia, że występuje zjawisko synergii (zwane również efektem surround). Szacuje się, że przy prowadzeniu obydwu działań: Google Ads i SEO możemy uzyskać sumarycznie nawet o 110% więcej konwersji niż w przypadku stosowania tylko jednej z tych metod. Zalety jednoczesnego stosowania SEO i PPC:

  • jesteśmy lepiej widoczni: w reklamie i w wyniku naturalnym
  • informujemy podwójnie, że nasza witryna jest dobrze dopasowana do zapytania
  • zdobywamy większe zaufanie klienta, który widzi że jesteśmy prawdopodobnie liderem na rynku
  • zajmujemy więcej miejsca, które w innym wypadku zajęłaby nasza konkurencja

Więcej o Google Ads i pozycjonowaniu
Chcesz rozpocząć przygodę z marketingiem w internecie? Napisz do nas!

Zobacz inne wpisy

Michał to ekspert w technologii i projektowaniu UI/UX, który zawsze jest na bieżąco z rynkowymi trendami. Jego wiedza i umiejętności czynią go cennym źródłem informacji. Michał doskonale łączy profesjonalizm z umiejętnością budowania relacji z klientami, co pomaga mu zdobywać ich zaufanie i dbać o ich zadowolenie. Każdy jego artykuły to solidna analiza i praktyczne porady. Dzięki doświadczeniu i pasji Michał jest ceniony w branży, a jego wpisy to świetne źródło wiedzy o najnowszych technologiach i praktykach w UI/UX.

Czytaj więcej o autorze

Porozmawiajmy o tym, co możemy wykonać dla Ciebie.

Podaj poprawny numer telefonu
Podaj poprawny adres email
Pole Wiadomość jest wymagane
Musisz wyrazić zgodę aby wysłać formularz
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA. Obowiązują Polityka prywatności i Warunki korzystania z usług Google.