Wznieś się wyżej!

PPC vs. SEO czyli czym się różni
AdWords od Pozycjonowania

SEO i PPC to dobra komplementarne. Razem tworzą całość działań i procesów prowadzących do osiągnięcia najwyższych pozycji w wyszukiwarkach. Choć mają wspólny cel, różnią się od siebie wieloma elementami. Poniżej przedstawiamy te najważniejsze różnice:

SEO - Pozycjonowanie

ikona wyniki wyszukiwania naturalnePozycjonowanie wpływa na widoczność w naturalnych wynikach wyszukiwania

ikona kalendarzSEO to proces długofalowy - efekty są widoczne dopiero po kilku tygodniach

ikona klepsydraDobre pozycjonowanie pochłania duże nakłady czasu i pracy by osiągnąć zamierzony efekt

ikona skarbonkaZazwyczaj SEO wymaga mniejszych nakładów finansowych. Na start warto zainwestować w analizę aktualnego stanu.

ikona algorytmWyniki SEO zależne są od algorytmów narzuconych przez twórców wyszukiwarek, a także od treści na stronie i backlinków

ikona globus.pngW SEO nie ma precyzyjnego kierowania na geolokalizację. Można za to wybrać frazy z miastem do pozycjonowania.

ikona pozwolenie.pngProgramy blokujące reklamy nie mają wpływu na wyświetlanie naturalnych wyników wyszukiwania.

PPC - Reklama AdWords

ikona wyniki wyszukiwania AdWordsPPC to reklamy płatne wyświetlające się na stronie wyników wyszukiwania

ikona stoperReklamy można szybko aktywować na koncie, a efekty są widoczne od razu

ikona worek pieniędzyAdWords potrzebuje mniejszych nakładów czasu niż SEO, ważniejszym czynnikiem jest budżet

ikona cenówkaPPC może generować wyższe koszty - zależne od konkurencyjności fraz. Wyższe pozycje wymagają większych nakładów.

ikona lupaKampania AdWords nie jest zależna od algorytmów wyszukiwania. Opiera się na doborze trafnych fraz kluczowych.

ikona mapa.pngKampanie AdWords można kierować na dowolną lokalizację: kraj, województwo, miasto, czy nawet promień wokół adresu.

ikona blokada.pngJeśli użytkownik korzysta z programów do blokowania reklam typu AdBlock, nie będzie mógł zobaczyć reklamy AdWords.

Zjawisko synergii - efekt surround

Prowadzenie kampanii AdWords nie wpływa na pozycję witryny w naturalnych wynikach wyszukiwania.wzrost.jpg

Jednak stosowanie obu modeli marketingowych sprawia, że występuje zjawisko synergii (zwane również efektem surround). Szacuje się, że przy prowadzeniu obydwu działań: AdWords i SEO możemy uzyskać sumarycznie nawet o 110% więcej konwersji niż w przypadku stosowania tylko jednej z tych metod. Zalety jednoczesnego stosowania SEO i PPC:

  • jesteśmy lepiej widoczni: w reklamie i w wyniku naturalnym
  • informujemy podwójnie, że nasza witryna jest dobrze dopasowana do zapytania
  • zdobywamy większe zaufanie klienta, który widzi że jesteśmy prawdopodobnie liderem na rynku
  • zajmujemy więcej miejsca, które w innym wypadku zajęłaby nasza konkurencja

Więcej o AdWords i pozycjonowaniu
Chcesz rozpocząć przygodę z marketingiem w internecie? Napisz do nas!

Podoba Ci się to, co robimy? Szukasz podobnych rozwiązań dla swojej firmy? Skontaktuj się z nami! Z przyjemnością odwiedzimy Cię w Twojej firmie lub zaprosimy na spotkanie do siedziby Silnet Media w Rudzie Śląskiej.

Monika Struzikowska
Monika Struzikowska
Agnieszka Musioł
Agnieszka Musioł
Patrycja Warczak
Patrycja Warczak