SEO i PPC to dobra komplementarne. Razem tworzą całość działań i procesów prowadzących do osiągnięcia najwyższych pozycji w wyszukiwarkach. Choć mają wspólny cel, różnią się od siebie wieloma elementami. Poniżej przedstawiamy te najważniejsze różnice:
SEO - Pozycjonowanie
PPC - Google Ads (AdWords)
Zjawisko synergii - efekt surround
Prowadzenie kampanii Google Ads nie wpływa na pozycję witryny w naturalnych wynikach wyszukiwania.
Jednak stosowanie obu modeli marketingowych sprawia, że występuje zjawisko synergii (zwane również efektem surround). Szacuje się, że przy prowadzeniu obydwu działań: Google Ads i SEO możemy uzyskać sumarycznie nawet o 110% więcej konwersji niż w przypadku stosowania tylko jednej z tych metod. Zalety jednoczesnego stosowania SEO i PPC:
- jesteśmy lepiej widoczni: w reklamie i w wyniku naturalnym
- informujemy podwójnie, że nasza witryna jest dobrze dopasowana do zapytania
- zdobywamy większe zaufanie klienta, który widzi że jesteśmy prawdopodobnie liderem na rynku
- zajmujemy więcej miejsca, które w innym wypadku zajęłaby nasza konkurencja
Więcej o Google Ads i pozycjonowaniu
Chcesz rozpocząć przygodę z marketingiem w internecie?