Co to jest SEO?

Pozycjonowanie, SEO, SEM, Google Ads (AdWords), PPC - wszystko brzmi tak samo? Pozwól rozwiać swoje wątpliwości.

W poniższym artykule wyjaśniamy kilka pojęć dotyczących działań marketingowych w wyszukiwarce. Dowiesz się czy SEM i SEO to to samo, a także co trzeba zrobić, by Twoja witryna pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwania Google.

SEM - Search Engine Marketing - Marketing w wyszukiwarkach

SEM to szereg działań marketingowych w wyszukiwarkach, na które składają się przede wszystkim SEO i PPC.

SEM - SEO = PPC


SEO - Search Engine Optimisation - Pozycjonowanie

SEO to długofalowy (to ważne!) proces złożonych działań prowadzonych na stronie i w jej otoczeniu, którego celem jest "wypozycjonowanie" witryny - czyli umiejscowienie jej na jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania na trafne, wybrane zapytania. Pierwsze efekty optymalizacji widzimy dopiero po kilku tygodniach lub nawet miesiącach. Ważnym etapem w pozycjonowaniu jest audyt SEO, który pokazuje aktualny stan witryny, jej pozycje w wynikach wyszukiwania, backlinki z innych stron, wskaźnik zaufania itp.

PPC - Pay Per Click - Reklama Google Ads (AdWords)

PPC to zwrot dotyczący reklam płatnych od kliknięcia - najczęściej mowa o Google Ads. W tych reklamach również dobiera się trafne słowa kluczowe. Opłata naliczana jest po każdym kliknięciu użytkownika w naszą reklamę. Im wyżej chcemy się pokazać, tym więcej będzie nas kosztować jej kliknięcie (CPC - cost per click). Pozycja jest również zależna od jakości tekstów reklamowych, doboru słów kluczowych oraz jakości strony docelowej. Model PPC działa natychmiastowo, efekty są widoczne od razu po aktywacji kampanii.

Zobacz inne wpisy

Porozmawiajmy o tym, co możemy wykonać dla Ciebie.

Podaj poprawny numer telefonu
Podaj poprawny adres email
Pole Wiadomość jest wymagane
Musisz wyrazić zgodę aby wysłać formularz
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA. Obowiązują Polityka prywatności i Warunki korzystania z usług Google.
Wesołych świąt