Graficzne banery Google Ads

Grafiki reklamowe to nie tylko banery wielkiego formatu na ulicach czy budynkach, ale także dużo mniejsze reklamy pokazywane w internecie. Do takich banerów zaliczamy kreacje statyczne, banery animowane, kreacje HTML5 i reklamy elastyczne. Wszystkie dostępne na koncie Google Ads.

Gdzie można używać reklam graficznych Google Ads?

  • w sieci display - czyli na setkach tysięcy stron partnerskich Google, które udostępniają swoje powierzchnie reklamowe. Są to znane i lubiane portale informacyjne, a także strony tematyczne i specjalistyczne z Twojej branży,
    Sieć reklamowa Google - logotypy partnerów.png
  • na YouTube - reklamy wyświetlane w trakcie odtwarzania filmów oraz z prawej strony w miejscu wyświetlania propozycji filmów,
  • na stronach, które odwiedzają użytkownicy Twojej witryny, którzy na przykład porzucili koszyk zakupowy (remarketing)
  • na stronach, które odwiedzają Twoi klienci, kiedy chcesz przekazać im informację o nowej promocji, ofercie czy wydarzeniu.

Rodzaje reklam graficznych

  1. Statyczne reklamy graficzne  - to klasyczne, jednoplanszowe nieanimowane banery, z dedykowaną grafiką dostosowaną do promocji.
    • format GIF, JPG, PNG
    • maksymalna wielkość 150 KB
       
  2. Animowane reklamy graficzne -  reklamy z kilkoma zmieniającymi się planszami. Animacje mogą być zapętlone, jednak po upływie 30 sekund ich wyświetlanie musi się zatrzymać.
    • format GIF
    • maksymalna wielkość 150 KB
    • maksymalny czas trwania 30s
    • wyświetlanie < 5 fps
       
  3. Reklamy graficzne w formacie HTML5 -  reklamy z dynamicznie zmieniającymi się planszami, możliwość użycia komponentów, jak na przykład: iFrame, galeria przesuwana, obrotowa lub 360°.​​​​
    • formaty: archiwum ZIP z plikami HTML i opcjonalnie plikami CSS, JS, GIF, PNG, JPG, JPEG, SVG
    • maksymalna wielkość 150 KB
    • maksymalnie 40 plików w przesyłanym folderze ZIP
       
  4. Reklamy elastyczne – atrakcyjne reklamy, które dostosowują swój rozmiar do miejsca, w którym są publikowane. Zawierają w sobie reklamę natywną, tekstową i graficzną. Więcej o reklamie elastycznej przeczytasz tutaj.

Dostępne rozmiary reklam graficznych 

Kwadratowe i prostokątne  

200 × 200

Mały kwadrat

240 × 400

Pionowy prostokąt

250 × 250

Kwadrat

250 × 360

Potrójny szeroki ekran

300 × 250

Baner śródtekstowy

336 × 280

Duży prostokąt

580 × 400

Netboard

Wieżowiec  
120 × 600 Wieżowiec
160 × 600 Szeroki wieżowiec
300 × 600 Reklama na pół strony
300 × 1050 Pionowy
Długi baner  
468 × 60 Baner
728 × 90 Długi baner
930 × 180 Górny baner
970 × 90 Powiększony długi baner
970 × 250 Billboard
980 × 120 Panorama
Reklamy na urządzenia mobilne  
300 × 50 Baner na urządzenia mobilne
320 × 50 Baner na urządzenia mobilne (animowane, HTML5)
320 × 100 Duży baner na urządzenia mobilne (animowane, HTML5)

Źródło: https://support.google.com/adwords/answer/1722096

Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!