5 sposobów jak dotrzeć do klientów zamkniętych w domach


W dobie koronawirusa społeczeństwo przestrzega izolacji i kwarantanny, siedząc w domach. Te ograniczenia najmocniej wpływają na biznes - bez względu na branżę. Brak możliwości bezpośredniego kontaktu to spore wyzwanie dla wielu firm. Jak powiadomić klientów np. o dowozie czy wprowadzonych rozwiązaniach na czas epidemii? Poznaj 5 najlepszych sposobów komunikacji zdalnej z klientami.

1. MAILING / NEWSLETTER

Mailing / newsletter to korespondencja za pomocą maila, do wybranej bazy odbiorców. Mogą to być Twoi stali klienci (jeśli posiadasz taką bazę), albo zupełnie nowa grupa odbiorców z wykupionej listy maili. Mailing może być akcją jednorazową (np. wprowadzenie nowego produktu) lub cykliczną - np. cotygodniowe podsumowanie bestsellerów czy nowości.

Wymagania do wysyłki mailingu

Aby skorzystać z opcji e-mail marketingu, należ posiadać listę adresów e-mail klientów lub potencjalnych klientów:

  • baza mailingowa obecnych klientów, zgodna z RODO, zebrana np. podczas odwiedzin strony www
  • wykupiona baza maili wg wybranych kryteriów (branża, województwo itp.)

Co można mierzyć w kampanii mailingowej?

Nowoczesne narzędzia do wysyłki maili pozwalają na mierzenie wszystkich najważniejszych parametrów kampanii:

  • ilość wysłanych wiadomości
  • ilość dostarczonych wiadomości (może się różnić od ilości wysłanych, kiedy np. odbiorca ma przepełnioną skrzynkę lub konto zostało zamknięte)
  • ilość unikalnych otwarć (Open Rate)
  • ilość kliknięć w linki wiadomości
  • ilość wypisów z listy mailingowej
     
Parametry do mierzenia kampanii mailingowej


Dzięki tym metrykom dokładnie wiesz, jaką skuteczność miała Twoja kampania.

Dlaczego warto wysyłać mailing i newslettery?

Mailing jest jedną z najszerszych form komunikacji z klientem. W mailu możemy wykorzystać każdy typ informacji: ofertę, promocje, zniżki, prezentację nowego produktu czy powiadomienie o nowej siedzibie lub godzinach otwarcia. Możemy przypominać się naszym odbiorcom, zachęcać do powrotu i wykonania kolejnych zakupów. Nie ogranicza nas objętość, ilość znaków czy forma graficzna. Możemy uatrakcyjnić naszą wiadomość za pomocą obrazów czy zdjęć. 

Zapytaj o wycenę mailingu

2. KAMPANIA SMS

Czy wiesz, że otwieralność wiadomości SMS sięga 98%? To doskonały kanał komunikacyjny, z którego korzystają najwięksi, w tym: urzędy miast, sieci Biedronka, Lidl, Rossmann czy CCC. Wiadomość SMS to najbardziej “alarmujący” kanał - odruchowo każdy z nas otwiera taką wiadomość, zapoznając się z jej treścią. Idealnie nadaje się do przekazania krótkich, najważniejszych informacji.
 

Przykład wiadomości z kampanii SMS


Wymagania

Jak w przypadku bazy maili, do kampanii SMS potrzebna jest nam baza numerów telefonów (zgodna z RODO).

Dlaczego warto wykorzystać kampanię SMS?

Mimo krótkich komunikatów, skuteczność dotarcia kanałem SMS sięga niemal 100%. Jeśli masz coś bardzo ważnego do przekazania swoim klientom, to jest idealny kanał dla Ciebie! Masz pewność, że wiadomość zostanie przeczytana.

Zapytaj o kampanię SMS

3. CZAT NA STRONIE / MESSENGER

Żyjemy w czasach, kiedy szybki kontakt jest na wagę złota. Jeśli potencjalny klient poszukuje produktu czy usługi, chętnie wykorzystuje do kontaktu szybkie formy: czat i messenger, zainstalowane na stronie www. Nie dość, że możesz na bieżąco odpowiadać na wszelkie pytania i wątpliwości, To dodatkowo ekran powitalny możesz wykorzystać jako formę przekazu, informując np. o zmianach godzin pracy.
 

Przykład zastosowania czatu na stronie z wykorzystaniem Messengera


Ciekawą opcją jest możliwość ustawienia “niedostępności” w godzinach poza biurem. Wtedy potencjalny klient od razu jest informowany, że pracownicy są “off-line”.

Konfiguracja automatycznych wiadomości Messengera

Czat to nie wszystko. Narzędzie Messenger pozwala również na odpowiednie skonfigurowanie automatycznych pytań i odpowiedzi tak, aby przeprowadzić Twojego potencjalnego klienta przez pierwszy etap rozmów. 
 

Przykład zastosowania automatycznej wiadomości Messenger


Oto, co m.in. możesz ustawić w panelu:

  • wiadomości wyświetlane podczas Twojej nieobecności online
  • automatyczną odpowiedź na wiadomość
  • pytania do potencjalnych klientów
  • najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi na nie
  • odpowiedź, jeśli dany klient polecił / nie polecił Twoją firmę

Zapytaj jak ulepszyć Twojego Messengera

4. WIZYTÓWKA GOOGLE MOJA FIRMA (GMF)

Dla firm lokalnych widoczność w wizytówkach Google (GMF, Mapach Google) staje się kluczowa, odkąd zdominowały one wyniki wyszukiwania w wersji mobilnej. Firma, która pojawia się jako pierwsza, ma największe szanse na pozyskanie klienta. A kiedy do tego Google wyświetli tylko jedną firmę - jej wizytówka dominuje nad wszystkimi pozostałymi wynikami.
 

Przykład wyświetlania wizytówki Google Moja Firma na wpisaną frazę


Jak powinna wyglądać Twoja wizytówka GMF?

Powinna przede wszystkim być w 100% uzupełniona i aktualna. Ogromne znaczenie będzie miała zarówno nazwa, jak i podstawowe kategorie, które wybierzesz dla swojej działalności. Na bieżąco należy również odpowiadać na opinie i pytania, pozostawiane przez klientów, publikować świeże zdjęcia i wpisy.
 

Przykład wyświetlania wizytówki Google Moja Firma na wpisaną frazę na desktopie


To właśnie te ostatnie są doskonałym nośnikiem informacji. Możesz opublikować w tym miejscu:

  • “klasyczny” wpis promocyjny, ze zdjęciem, treścią i przyciskiem (opcjonalnie)
  • ofertę promocyjną (z datami rozpoczęcia i zakończenia, zdjęciem oraz dodatkowymi informacjami)
  • wydarzenie (obraz, czas trwania, szczegóły)
  • ofertę produktową (zdjęcie, kategorię, cenę, opis, przycisk)
  • i także, w związku z pandemią, wszelkie zmiany, które zaszły w Twojej firmie (np. godziny otwarcia, tymczasowe zamknięcie czy przejście na działalność online / z dowozem)

Zapytaj o pozycjonowanie GMF

5. WIDOCZNOŚĆ W MEDIACH LOKALNYCH

Ostatnia na naszej liście, ale być może najważniejsza forma komunikacji z klientem, to widoczność na portalach miejskich Silesia.info.pl. Dlaczego warto? To właśnie tu w czasie izolacji przebywają Twoi obecni i potencjalni klienci.
 

Statystyki ruchu na portalach miejskich Silesia.info.pl


Zaraz po pierwszym wprowadzeniu ograniczeń przemieszczania się i zamknięciu szkół, odnotowaliśmy 93% wzrost ruchu online. Na portalu rudaslaska.com.pl liczba użytkowników w skali miesiąca przekroczyła 400 tysięcy. Co to oznacza dla Ciebie, jeśli wybierzesz lokalną kampanię? Możesz jednym banerem czy logolinkiem dotrzeć aż do 1,1 miliona potencjalnych klientów! I, co ważne, są to użytkownicy z Twojej najbliższej okolicy.

Prezentacje rozszerzone

Zgodnie z potrzebami naszych klientów, dodatkowo rozszerzyliśmy możliwości w prezentacjach rozszerzonych o opcje:

  • zamówień telefonicznych
  • zamówień online
  • możliwości dostawy
  • płatności

Te informacje mogą stać się Twoją karta przetargową i sporą przewagą konkurencyjną. Zachęcamy do założenia i zweryfikowania swoich prezentacji lokalnych.
 

Przykład wizytówki-prezentacji na portalach miejskich Silesia.info.pl


Zapytaj o szczegóły kampanii

166 opinii / ocena 4.95
Katarzyna Janowska-Bogacz
Katarzyna Janowska-Bogacz
Polecam!
27 listopada 2020
Z czystym sumieniem polecam współpracę. Doskonały kontakt, pełne zaangażowanie. Wreszcie firma zajmująca się reklama która podchodzi z szacunkiem i zrozumieniem do klienta.
Wiktoria Grzesik
Wiktoria Grzesik
27 listopada 2020
Owocna współpraca w zakresie tworzenia strony internetowej i prowadzenia działalności marketingowej. Firma działa bardzo sprawnie a ich projekty są spójne, estetyczne i dopasowane do potrzeb klienta.
Paweł Maćkowiak
Paweł Maćkowiak
Polecam!
9 października 2020
Łatwy kontakt. Dobra współpraca, polecam.
Sylwia Reszka
Sylwia Reszka
31 sierpnia 2020
Wysoki poziom świadczonych usług, dobry kontakt podczas realizacji usługi.
Dariusz Nawrot
Dariusz Nawrot
Polecam!
31 sierpnia 2020
Firma założyła i prowadzi stronę mojej firmy uwzględniając wszystkie przedstawione wymagania . Szczerze polecam i zachęcam do współpracy .
* Opinie pochodzą z serwisu www.facebook.com/silnetpl oraz https://www.google.com/search?q=silnet. Zapytania w sprawie publikacji opinii należy kierować na adres info@silnet.pl

Podoba Ci się to, co robimy? Szukasz podobnych rozwiązań dla swojej firmy? Skontaktuj się z nami! Zazwyczaj odpowiadamy w ciągu 1-4 godzin.

Krzysztof Świtała
Krzysztof Świtała
Agnieszka Musioł
Agnieszka Musioł
Iwona Lupa
Iwona Lupa
Aleksandra Głodek
Aleksandra Głodek
Monika Struzikowska
Monika Struzikowska
Patrycja Sadkowska-Warczak
Patrycja Sadkowska-Warczak