Czy Twoja konkurencja zgarnie rynek w dobie koronakryzysu?

czy-twoja-konkurencja-zgarnie-rynek-koronakryzys-blog-silnet-media.jpgKoronakryzys to nie tylko ograniczenia w poruszaniu się obywateli czy obowiązkowe noszenie maseczek. To przede wszystkim realne widmo głębokiej zapaści gospodarczej na całym świecie, w niemal każdej branży. Polskie Badanie Lewiatana1, przeprowadzone pod koniec marca 2020, na próbie 800 przedsiębiorców, nie napawa optymizmem:

  • 55% firm odczuwa bardzo poważnie skutki pandemii
  • 69% firm planuje redukcję zatrudnienia
  • 68% firm może zostać zamkniętych, jeśli nie otrzymają wsparcia

Być może jesteś właścicielem jednej z nich.

Jak zachowują się Twoi klienci w czasie pandemii?

Firmy odnotowują różne reakcje swoich klientów2, które przekładają się na biznesowe spadki:

  • mniejszą liczbę nowych zapytań ofertowych (co jest związane z większą rozwagą podczas podejmowania decyzji zakupowych),
  • spadek ilości dotychczasowych klientów (wypowiadane umowy, ograniczenia wydatków firm do minimum)
  • odwołanie zleceń lub przełożenie ich na bliżej nieokreślony termin (zamrożenie nowych inwestycji i projektów).

Jeśli Twoi klienci się wycofują, automatycznie Twoja działalność jest ograniczana, a co za tym idzie, sam szukasz oszczędności. To naturalna reakcja, kiedy staramy się ciąć wszelkie wydatki, bez których “da się przeżyć”. Ale czy na pewno?

Czy Twoja konkurencja zgarnie rynek?

Badania Harvard Business Review3, opracowane na podstawie danych z wielkich kryzysów w poprzednich latach wskazują, że prawie 10% badanych firm wyszło z kryzysu silniejszymi i w dużo lepszej kondycji, niż przed kryzysem. Jak im się to udało? Poszli pod prąd i postawili na inwestycje i reklamę. Firmy konkurencyjne, które szybko i sprawnie dostosowały się do zmieniającego się rynku i nie dały o sobie zapomnieć kluczowym klientom, osiągały znaczące zwroty z inwestycji zarówno w czasie kryzysu, jak i po nim.

Obecnie sami również zauważamy w niektórych branżach wysoki wzrost popytu na towary i usługi. Absolutnym rekordzistą stał się e-handel, któremu sprzyja przymusowa izolacja. Liczby są naprawdę imponujące:
procent wzrostu wartości sprzedaży w marcu w porównaniu z lutym 2020 blog silnet media.png

Co z tym budżetem na reklamę? 

Jeżeli wstrzymasz swoje działania może się okazać, że nie tylko utracisz bieżącą sprzedaż, ale i przyszłą - kiedy konkurencja zgarnie rynek. Co możemy Ci doradzić, aby temu zapobiec?

Jeśli działasz w branży, która jest obecnie “chodliwa”, zdecydowanie warto zachować wszystkie kanały docierania do potencjalnych klientów. Teraz jest Twój czas:

  • pokaż się na szeroką skalę,
  • wykorzystaj reklamy, banery, artykuły, SEO,
  • zapadnij w pamięć ze swoją marką,
  • buduj zaufanie stabilnego partnera,
  • daj się poznać nowym klientom,
  • przypomnij się starym odbiorcom,
  • zdobądź jak najwięcej udziałów w rynku, 
  • przechwyć klientów konkurencji, która się wycofała i ograniczyła budżet.

Powiemy Ci jak to zrobić

Jeśli działasz w branży, która ma problem z utrzymaniem sprzedaży, reklamuj się, ale przemyśl dobrze gdzie, komu i z czym warto się pokazać:

  • przydziel swoje budżety marketingowe tam, gdzie będą najbardziej skuteczne,
  • nie marnuj budżetów na kampanie, gdzie klienci nie podejmują decyzji zakupowych, przejdź na seo, które przyniesie długofalową korzyść,
  • ale jednocześnie nie schodź z oczu tym klientom, na których najbardziej Ci zależy, nie daj ich sobie wyrwać konkurencji,
  • wykorzystaj mniejszą ilość reklamodawców na rynku i niższe ceny reklam,
  • jeśli możesz, przenieś swoją sprzedaż lub usługi do sieci i mocno je promuj,
  • jeśli nie możesz przenieść obecnej działalności do sieci, zastanów się nad nową usługą/produktem, który jest w granicach Twoich możliwości i wpisze się w koronagospodarkę.

Możemy Ci pomóc w przygotowaniu odpowiedniej kryzysowej strategii. Skontaktuj się z nami!

Zapytaj o strategię dla swojej firmy

1 źródło: Konfederacja Lewiatan: 69% przedsiębiorstw planuje redukcje zatrudnienia
2 źródło: Badanie Premium Consulting: Koronakryzys - wpływ COVID-19 na Twój biznes/markę
3 źródło: Social Tigers: Czy w kryzysie należy ciąć wydatki reklamowe?

156 opinii / ocena 4.9
Justyna Kubik
Justyna Kubik
8 września 2022
Świetna agencja. Realizacja zadań jest terminowa i fachowa. Polecam wszystkim, którzy oczekują profesjonalizmu i rzetelnie wykonanego projektu.Współpraca zawsze przebiega na najwyższym poziomie.
Rafał Piechaczek
Rafał Piechaczek
6 lipca 2022
Szczerze polecam firmę Silnet. Profesjonalna obsługa, elastyczne podejście. Pani Monika trzymała rękę na pulsie do samego zakończenia projektu. Dzięki ciekawym pomysłom i ogromnemu doświadczeniu otrzymaliśmy produkt znacznie lepszy od zakładanego :D. Oby tak dalej - pozdrawiamy.
Tomasz Łukawski
Tomasz Łukawski
24 czerwca 2022
Współpraca z firmą Silnet to sprawne działanie i szybka organizacja pracy. Inicjatywa wykazywana przez Pracowników firmy oraz ich zaangażowanie sprawiają, że projekty wspólnie prowadzone udaje się zakończyć sukcesem. Serdecznie polecam wszytskim, którzy poszukują wsparcia, wiedzy, doświadczenia i obsługi na wysokim poziomie. Dziękuję za wieloletnia współpracę i mam nadzieję, że wkrótce znowu rozpoczniemy projekt.
Bartłomiej Sobczyński
Bartłomiej Sobczyński
21 maja 2022
Witam, Serdecznie polecam firmę Silnet Media, robią dobrą robotę i pracują tam odpowiedzialne osoby. Fajny kontakt oraz świeże, elastyczne podejście przez cały okres prowadzonego projektu. Pełna profeska !
Iwona Rosołek
Iwona Rosołek
29 kwietnia 2022
Bardzo polecam firmę Silnet ! Współpraca przebiegła bez żadnych zastrzeżeń. Firma błyskawicznie zajęła się moją sprawą i do samego końca mogłam liczyć na pomoc Pani Moniki. Pełen profesjonalizm, terminowość oraz bardzo dobra komunikacja. Szczerze polecam i żałuje, że dopiero teraz do Państwa trafiłam :) Pozdrawiam
* Opinie pochodzą z serwisu www.facebook.com/silnetpl oraz https://www.google.com/search?q=silnet. Zapytania w sprawie publikacji opinii należy kierować na adres info@silnet.pl

Podoba Ci się to, co robimy? Szukasz podobnych rozwiązań dla swojej firmy? Skontaktuj się z nami!

Patrycja Sadkowska-Warczak
Patrycja Sadkowska-Warczak
Agnieszka Musioł
Agnieszka Musioł
Krzysztof Świtała
Krzysztof Świtała
Aleksandra Głodek
Aleksandra Głodek
Monika Struzikowska
Monika Struzikowska
Iwona Lupa
Iwona Lupa