Rozszerzenia Google Ads – ulepszamy reklamy
Dzięki rozszerzeniom Google Ads Twoje reklamy będą bardziej widoczne i „przyciągną oko” użytkownika. Ale nie tylko, bo również zwiększają wartość kampanii poprzez korzystny współczynnik klikalności, a tym samym podnoszą liczbę kliknięć i potencjalnych klientów. Poniżej przedstawiamy dostępne rozszerzenia.
Rozszerzenia linków do podstron
Pod tekstem reklamy można umieścić linki do różnych podstron swojej witryny. Dzięki temu uzupełniamy treść reklamy i wskazujemy produkty, na których sprzedaży najbardziej nam zależy. Kliknięcie w link prowadzi potencjalnego klienta do konkretnej podstrony, na której może dowiedzieć się więcej.
Mamy również możliwość dodać opisy do wspomnianych rozszerzeń i dzięki temu zawrzeć więcej dodatkowych informacji o swoich produktach, co pozytywnie może wpłynąć na współczynnik konwersji. Trzeba jednak pamiętać, że nie zawsze opisy pod rozszerzeniami linków się wyświetlą.
Rozszerzenia objaśnień
Dzięki tego rodzaju rozszerzeniom możemy zawrzeć dodatkowe informacje o firmie lub ofercie. Wzmacniamy przekaz np. informując użytkownika o promocjach lub unikalnych cechach oferty, aby zabłysnąć na tle konkurencji.
Rozszerzenia informacji w witrynie
Ten typ rozszerzeń daje możliwość doprecyzowania promowanej oferty. Można wymienić więcej szczegółowych danych, jak np. kursy, marki, modele, usługi, czy udogodnienia. Obecnie dostępnych jest 13 podgrup rozszerzeń informacji:
- kierunki studiów
- kursy
- marki
- miejsca docelowe
- modele
- okolice
- polacane hotele
- programy
- style
- typy
- ubezpieczenia
- udogodnienia
- usługi
Informacje w witrynie sprawdzą się dobrze w przypadku reklamowaniu usług lub w sklepach internetowych, gdzie można wymienić rodzaje, modele czy marki sprzedawanych produktów.
Rozszerzenia połączeń
Rozszerzenia połączeń pozwalają na dodanie numerów telefonów do reklamy, co może zwiększyć współczynnik klikalności i bezpośredniego kontaktu. Gdy rozszerzenie połączenia wyświetla się z reklamą, użytkownik zobaczy Twój numer lub klikalny przycisk Zadzwoń (jeśli z danego urządzenia można wykonywać połączenia).
Dzięki temu rozszerzeniu użytkownik jednym kliknięciem może bezpośrednio skontaktować się z Twoją firmą jeszcze przed przejściem do witryny.
Rozszerzenia wiadomości
Dzięki rozszerzeniom wiadomości klienci korzystający z urządzeń mobilnych mogą zobaczyć i jednym kliknięciem wysłać wiadomość SMS, np. w celu rezerwacji wizyty czy z zapytaniem o szczegóły oferty.
Gdy użytkownik kliknie na swoim telefonie widoczną w reklamie ikonę wiadomości, otworzy mu się aplikacja SMS z gotowym tekstem utworzonej przez nas wiadomości.
Rozszerzenia lokalizacji
Jedno z najważniejszych rozszerzeń kampanii. Dzięki dodaniu adresu to reklamy, użytkownik od razu wie, gdzie znajduje się Twoja firma i może po kliknięciu otrzymać wskazówki dojazdu. Rozszerzenie adresu można dodać na dwa sposoby: ręcznie lub przez połączenie z profilem Google Moja Firma. Ta druga opcja jest zalecana ze względu na możliwość wyznaczania trasy bezpośrednio na urządzeniu.
Po kliknięciu użytkownik przeniesiony zostaje do Map Google, gdzie może sprawdzić dojazd do Twojej siedziby.
Możesz dodać tyle adresów, ile punktów handlowych posiadasz.
Co jeszcze daje nam powiazanie konta Google Ads z wizytówką Moja Firma? Dzięki temu przy reklamie może pojawić się również opcja godzin otwarcia:
Rozszerzenia cen
Rozszerzenia cen wyświetlają się poniżej reklam tekstowych i dają dodatkowe miejsce na szczegółowe informacje o zakresie cen produktów. Z menu ceny użytkownik może przejść bezpośrednio do danego produktu/usługi w Twojej witrynie. Poza nagłówkiem pozostaje 25 znaków opisu, który można wykorzystać na dodatkowe informacje o produkcie.
Podsumowanie
Stosowanie rozszerzeń w reklamach zdecydowanie podnosi wizualną ocenę naszych reklam i sprawia, że zajmują więcej miejsca w wynikach wyszukiwania. Więcej zajętego miejsca przez nas, to mniej miejsca dla konkurencji, czyli kolejna przewaga nad naszymi rywalami. Dodatkowo rozszerzenia są źródłem wiedzy o naszych produktach i wstępną selekcją klientów (np. rozszerzenie cen eliminuje potencjalnych nabywców, którzy szukają tańszych rozwiązań). W naszych kampaniach stosujemy wszystkie możliwe rozszerzenia, a Ty?