Rozszerzenia Google Ads – ulepszamy reklamy

Rozszerzenia Google Ads – ulepszamy reklamy

Dzięki rozszerzeniom Google Ads Twoje reklamy będą bardziej widoczne i „przyciągną oko” użytkownika. Ale nie tylko, bo również zwiększają wartość kampanii poprzez korzystny współczynnik klikalności, a tym samym podnoszą liczbę kliknięć i potencjalnych klientów. Poniżej przedstawiamy dostępne rozszerzenia.

Rozszerzenia linków do podstron

Pod tekstem reklamy można umieścić linki do różnych podstron swojej witryny. Dzięki temu uzupełniamy treść reklamy i wskazujemy produkty, na których sprzedaży najbardziej nam zależy. Kliknięcie w link prowadzi potencjalnego klienta do konkretnej podstrony, na której może dowiedzieć się więcej.

Google AdWords - rozszerzenia podstronMamy również możliwość dodać opisy do wspomnianych rozszerzeń i dzięki temu zawrzeć więcej dodatkowych informacji o swoich produktach, co pozytywnie może wpłynąć na współczynnik konwersji. Trzeba jednak pamiętać, że nie zawsze opisy pod rozszerzeniami linków się wyświetlą.

Google AdWords - rozszerzenia linków do podstron

Rozszerzenia objaśnień

Dzięki tego rodzaju rozszerzeniom możemy zawrzeć dodatkowe informacje o firmie lub ofercie. Wzmacniamy przekaz np. informując użytkownika o promocjach lub unikalnych cechach oferty, aby zabłysnąć na tle konkurencji.

Google AdWords - rozszerzenia objaśnieńGoogle AdWords - rozszerzenia objaśnień

Rozszerzenia informacji w witrynie

Ten typ rozszerzeń daje możliwość doprecyzowania promowanej oferty. Można wymienić więcej szczegółowych danych, jak np. kursy, marki, modele, usługi, czy udogodnienia. Obecnie dostępnych jest 13 podgrup rozszerzeń informacji:

  • kierunki studiów
  • kursy
  • marki
  • miejsca docelowe
  • modele
  • okolice
  • polacane hotele
  • programy
  • style
  • typy
  • ubezpieczenia
  • udogodnienia
  • usługi

Informacje w witrynie sprawdzą się dobrze w przypadku reklamowaniu usług lub w sklepach internetowych, gdzie można wymienić rodzaje, modele czy marki sprzedawanych produktów.

Rozszerzenia połączeń

Rozszerzenia połączeń pozwalają na dodanie numerów telefonów do reklamy, co może zwiększyć współczynnik klikalności i bezpośredniego kontaktu. Gdy rozszerzenie połączenia wyświetla się z reklamą, użytkownik zobaczy Twój numer lub klikalny przycisk Zadzwoń (jeśli z danego urządzenia można wykonywać połączenia).

AdWords - rozszerzenia połączeń - mobileDzięki temu rozszerzeniu użytkownik jednym kliknięciem może bezpośrednio skontaktować się z Twoją firmą jeszcze przed przejściem do witryny.

Rozszerzenia wiadomości

Dzięki rozszerzeniom wiadomości klienci korzystający z urządzeń mobilnych mogą zobaczyć i jednym kliknięciem wysłać wiadomość SMS, np. w celu rezerwacji wizyty czy z zapytaniem o szczegóły oferty.

AdWords - rozszerzenia sms

Gdy użytkownik kliknie na swoim telefonie widoczną w reklamie ikonę wiadomości, otworzy mu się aplikacja SMS z gotowym tekstem utworzonej przez nas wiadomości.

Rozszerzenia lokalizacji

Jedno z najważniejszych rozszerzeń kampanii. Dzięki dodaniu adresu to reklamy, użytkownik od razu wie, gdzie znajduje się Twoja firma i może po kliknięciu otrzymać wskazówki  dojazdu. Rozszerzenie adresu można dodać na dwa sposoby: ręcznie lub przez połączenie z profilem Google Moja Firma. Ta druga opcja jest zalecana ze względu na możliwość wyznaczania trasy bezpośrednio na urządzeniu.

Adwords - rozszerzenia lokalizacji

Po kliknięciu użytkownik przeniesiony zostaje do Map Google, gdzie może sprawdzić dojazd do Twojej siedziby.

Możesz dodać tyle adresów, ile punktów handlowych posiadasz.

Co jeszcze daje nam powiazanie konta Google Ads z wizytówką Moja Firma? Dzięki temu przy reklamie może pojawić się również opcja godzin otwarcia:

AdWords - rozszerzenia lokalizacji

Rozszerzenia cen

Rozszerzenia cen wyświetlają się poniżej reklam tekstowych i dają dodatkowe miejsce na szczegółowe informacje o zakresie cen produktów. Z menu ceny użytkownik może przejść bezpośrednio do danego produktu/usługi w Twojej witrynie. Poza nagłówkiem pozostaje 25 znaków opisu, który można wykorzystać na dodatkowe informacje o produkcie.

AdWords - rozszerzenia cen

Podsumowanie

Stosowanie rozszerzeń w reklamach zdecydowanie podnosi wizualną ocenę naszych reklam i sprawia, że zajmują więcej miejsca w wynikach wyszukiwania. Więcej zajętego miejsca przez nas, to mniej miejsca dla konkurencji, czyli kolejna przewaga nad naszymi rywalami. Dodatkowo rozszerzenia są źródłem wiedzy o naszych produktach i wstępną selekcją klientów (np. rozszerzenie cen eliminuje potencjalnych nabywców, którzy szukają tańszych rozwiązań). W naszych kampaniach stosujemy wszystkie możliwe rozszerzenia, a Ty?

Zobacz inne wpisy

Michał to ekspert w technologii i projektowaniu UI/UX, który zawsze jest na bieżąco z rynkowymi trendami. Jego wiedza i umiejętności czynią go cennym źródłem informacji. Michał doskonale łączy profesjonalizm z umiejętnością budowania relacji z klientami, co pomaga mu zdobywać ich zaufanie i dbać o ich zadowolenie. Każdy jego artykuły to solidna analiza i praktyczne porady. Dzięki doświadczeniu i pasji Michał jest ceniony w branży, a jego wpisy to świetne źródło wiedzy o najnowszych technologiach i praktykach w UI/UX.

Czytaj więcej o autorze

Porozmawiajmy o tym, co możemy wykonać dla Ciebie.

Podaj poprawny numer telefonu
Podaj poprawny adres email
Pole Wiadomość jest wymagane
Musisz wyrazić zgodę aby wysłać formularz
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA. Obowiązują Polityka prywatności i Warunki korzystania z usług Google.