Wznieś się wyżej!

Ile kosztuje reklama AdWords?

AdWords sam decydujesz ile środków przeznaczasz na kampanię. 
Zanim ustalisz wysokość swojego budżetu, warto wziąć pod uwagę kilka czynników:

Silnet ikona branże (budynki)Branża
Im popularniejsza, tym Twoja konkurencja będzie większa i kampania będzie wymagać nieco większych nakładów finansowych (szczególnie w postaci kosztu za kliknięcie).

Do najdroższych i najpopularniejszych branż w AdWords należą:

  • finanse (banki, pożyczki, kredyty),
  • ubezpieczenia.
  • nieruchomości,
  • hotelarstwo,

Silnet ikona mapaZasięg 
Kampanię można kierować na dowolny zasięg terytorialny. Może to być 5km wokół lokalizacji firmy, albo cały świat. Im szersze kierowanie kampanii, tym większy budżet będzie potrzebny. 

  • Kampania kierowana na rynek lokalny, np. dla pizzerii w Pile, będzie potrzebowała niewielkich miesięcznych nakładów finansowych (300-500 zł).
  • Kampanie kierowane na całą Polskę w popularnych branżach mogą wydawać dziesiątki, a nawet setki tysięcy złotych w skali miesiąca.

Ikona - kalendarzHarmonogram 
Możesz zastosować w kampanii harmonogram reklam i pojawiać się na przykład tylko w godzinach pracy swojego biura. Pozwoli Ci to inwestować mniejsze środki niż w przypadku wyświetlania przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.

Ikona - lista checkboxSieć kierowania
Celem sieci wyszukiwania jest pozyskanie konwersji (nowych kontaktów i transakcji) oraz zwiększenie ruchu w witrynie. Sieć reklamowa natomiast ma charakter wizerunkowy i jej cel to maksymalizacja wyświetleń. Włączenie sieci reklamowej znacząco wpłynie na zapotrzebowanie budżetu w kampanii.


BUDŻET KAMPANIIZarządzanie budżetem w AdWords

Dla potrzeb kampanii ustala się budżet dzienny. Google może go przekroczyć o 20% w skali dnia, jednak nie przekroczy go w skali miesiąca. Oto przykład:

Deklarujesz 30 zł dziennie na kampanię.
W skali dnia Twój budżet może dojść do kwoty 36 zł.
Jednak Google nie przekroczy w miesiącu wydatków ponad kwotę 912 zł (30 zł x 30,4 dni).


KOSZT ZA KLIKNIĘCIE

Oprócz budżetu kampanii ustala się również koszt za pojedyncze kliknięcie w reklamę. Deklarujesz maksymalną kwotę, jaką możesz zapłacić za klik. Po kilku dniach trwania kampanii możesz wyświetlić kolumny przy słowie kluczowym, które określą Ci szacunkowe stawki wymagane za wyświetlenia:

  1. na pierwszej stronie wyników wyszukiwania
  2. na górze strony
  3. na 1. pozycji

RANKING REKLAMY

Na podstawie stawki oraz wyniku jakości Twojej reklamy ustalany jest tak zwany ranking reklamy. Poprzez ten wskaźnik Google ustala kolejność pojawiających się reklam: im wyższy ranking reklamy, tym wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania.

Elementy rankingu reklamy:Ranking reklamy - jak być na podium

  1. stawka za kliknięcie
  2. wynik jakości:
    • przewidywany współczynnik klikalności
    • trafność reklamy
    • jakość strony docelowej
  3. Wpływ rozszerzeń i innych formatów:
    • linki do  podstron
    • rozszerzenia lokalizacji
    • rozszerzenia połączenia
    • objaśnienia

Nie zawsze wyższa stawka oznacza wyższy ranking reklamy. Ważne są wszystkie powyższe elementy. 
Oto przykład ustalenia rankingu reklamy dla czterech reklamodawców:

Reklamodawca CPC Wynik jakości Wpływ rozszerzeń
Alicja 2 zł wysoki wysoki
Wojtek 3 zł wysoki niski
Zosia 1 zł średni średni
Adam 4 zł niski brak

 

Reklamodawca Ranking reklamy
Alicja 20
Wojtek 18
Zosia 8
Adam 5

Adam, który zaoferował najwyższą stawkę, wypada z aukcji, bo jego kampania ma zbyt niski wynik jakości. Najwyżej zostanie wyświetlona reklama Alicji - mimo dość niskiej stawki, jej wynik jakości kampanii i rozszerzenia podniosły znacząco ranking reklamy i pozwoliły zająć pierwsze miejsce.


Dowiedz się więcej: Jak zacząć?

Podoba Ci się to, co robimy? Szukasz podobnych rozwiązań dla swojej firmy? Skontaktuj się z nami! Z przyjemnością odwiedzimy Cię w Twojej firmie lub zaprosimy na spotkanie do siedziby Silnet Media w Rudzie Śląskiej.

Patrycja Warczak
Patrycja Warczak
Monika Struzikowska
Monika Struzikowska
Agnieszka Musioł
Agnieszka Musioł