Rozkręć się w Internecie!

Jak działa AdWords?

AdWords w sieci wyszukiwania to system pokazujący reklamy w momencie, kiedy szukamy danego produktu lub usługi. W sieci reklamowej użytkownik zobaczy reklamy przeglądając tematyczne strony lub będąc w kręgu odpowiednich zainteresowań. Więcej o działaniu sieci reklamowej znajdziesz w kolejnym artykule. Teraz skupimy się na sieci wyszukiwania. Jak to dokładnie działa?

Gdzie i kiedy pojawiają się reklamy?

  1. 96% użytkowników w Polsce - zapewne i Ty również - korzysta z wyszukiwarki Google.
  2. Wpisujesz swoje zapytanie w okno wyszukiwania, np: salon opla Katowice, rowery górskie sklep, pizzeria Piła
  3. Google wyświetla dopasowane wyniki do Twojego hasła. 
  4. Zazwyczaj pierwsze 2-4 wyniki na samej górze i na samym dole to właśnie AdWords. 
    Reklamy oznaczone są zieloną etykietką:
    Reklama - oznaczenie w AdWords
  5. Po kliknięciu w reklamę przenosimy się do witryny z ofertą.

Przykładowe wyszukiwanie użytkownika:

Przykładowe wyszukiwanie użytkownika

Jak reklamować się w AdWords?

  1. Jako reklamodawca zaczynasz od utworzenia konta w systemie AdWords.
  2. Następnie wybierasz usługi i produkty ze swojej strony, które chcesz reklamować. Na ich podstawie powstaje lista grup reklamowych i słów kluczowych.
  3. Tworzysz reklamy dopasowane do słowa kluczowego i strony docelowej.
  4. Ustalasz budżety i stawki i aktywujesz kampanię.
  5. Kiedy użytkownik wpisze hasło z Twojej listy (lub podobne) - Twoja reklama pojawi się w wynikach wyszukiwania.
  6. Po kliknięciu w reklamę użytkownik zostaje przeniesiony na odpowiednią stronę docelową.
  7. Zarządzasz swoją kampanią z poziomu konta AdWords. Możesz sprawdzać jak konwertuje, ile wydaje, ile przynosi wyświetleń - i wiele innych przydatnych statystyk.

Statystyki w systemie AdWords

Powyższe kroki zostały przedstawione poglądowo. Jest wiele pomniejszych działań, które trzeba wykonać przy prawidłowym ustawieniu kampanii, na potrzeby tegi tematu zostały one pominięte i będą rozwijane w innych artykułach.

Dlaczego warto reklamować się w AdWords?

  • OKpokazujesz swoją reklamę tam gdzie chcesz i tym osobom, którym chcesz - sam decydujesz na jakie frazy ma wyświetlić się Twoja reklama
  • ustalasz zasięg kampanii - lokalny lub ogólnokrajowy. Zawsze docierasz do swoich potencjalnych klientów.
  • dostosowujesz teksty reklamowe w zależności od pory dnia / sezonu - reklamujesz to, co jest na topie.
  • zdobywasz nowych klientów i mierzysz skuteczność kampanii.

Chcesz pokazać tam swoją firmę? Poznaj sieć reklamową Google, dowiedz się ile to kosztuje i jak zacząć.

Podoba Ci się to, co robimy? Szukasz podobnych rozwiązań dla swojej firmy? Skontaktuj się z nami! Z przyjemnością odwiedzimy Cię w Twojej firmie lub zaprosimy na spotkanie do siedziby silnet.pl w Rudzie Śląskiej.

Patrycja Warczak
Patrycja Warczak
Monika Struzikowska
Monika Struzikowska
Agnieszka Musioł
Agnieszka Musioł