Jak działają Google Ads?
Google Ads w sieci wyszukiwania to system pokazujący reklamy w momencie, kiedy szukamy danego produktu lub usługi. W sieci reklamowej użytkownik zobaczy reklamy przeglądając tematyczne strony lub będąc w kręgu odpowiednich zainteresowań. Więcej o działaniu sieci reklamowej znajdziesz w kolejnym artykule. Teraz skupimy się na sieci wyszukiwania. Jak to dokładnie działa?
Gdzie i kiedy pojawiają się reklamy?
- 96% użytkowników w Polsce - zapewne i Ty również - korzysta z wyszukiwarki Google.
- Wpisujesz swoje zapytanie w okno wyszukiwania, np: salon opla Katowice, rowery górskie sklep, pizzeria Piła
- Google wyświetla dopasowane wyniki do Twojego hasła.
- Zazwyczaj pierwsze 2-4 wyniki na samej górze i na samym dole to właśnie Google Ads.
Reklamy oznaczone są zieloną etykietką:
- Po kliknięciu w reklamę przenosimy się do witryny z ofertą.
Przykładowe wyszukiwanie użytkownika:
Jak reklamować się w Google Ads?
- Jako reklamodawca zaczynasz od utworzenia konta w systemie Google Ads.
- Następnie wybierasz usługi i produkty ze swojej strony, które chcesz reklamować. Na ich podstawie powstaje lista grup reklamowych i słów kluczowych.
- Tworzysz reklamy dopasowane do słowa kluczowego i strony docelowej.
- Ustalasz budżety i stawki i aktywujesz kampanię.
- Kiedy użytkownik wpisze hasło z Twojej listy (lub podobne) - Twoja reklama pojawi się w wynikach wyszukiwania.
- Po kliknięciu w reklamę użytkownik zostaje przeniesiony na odpowiednią stronę docelową.
- Zarządzasz swoją kampanią z poziomu konta Google Ads. Możesz sprawdzać jak konwertuje, ile wydaje, ile przynosi wyświetleń - i wiele innych przydatnych statystyk.
Powyższe kroki zostały przedstawione poglądowo. Jest wiele pomniejszych działań, które trzeba wykonać przy prawidłowym ustawieniu kampanii, na potrzeby tegi tematu zostały one pominięte i będą rozwijane w innych artykułach.
Dlaczego warto reklamować się w Google Ads?
pokazujesz swoją reklamę tam gdzie chcesz i tym osobom, którym chcesz - sam decydujesz na jakie frazy ma wyświetlić się Twoja reklama
- ustalasz zasięg kampanii - lokalny lub ogólnokrajowy. Zawsze docierasz do swoich potencjalnych klientów.
- dostosowujesz teksty reklamowe w zależności od pory dnia / sezonu - reklamujesz to, co jest na topie.
- zdobywasz nowych klientów i mierzysz skuteczność kampanii.
Chcesz pokazać tam swoją firmę? Poznaj sieć reklamową Google, dowiedz się ile to kosztuje i jak zacząć.