Display - sieć reklamowa Google Ads

Czy to możliwe, żeby pokazać swoją reklamę milionom ludzi - za małe pieniądze? Poznaj Sieć Reklamową Google.

Tworząc nową kampanię, masz do wyboru kilka opcji, w tym: sieć wyszukiwania oraz sieć reklamową. Ta pierwsza skupia się wokół słów kluczowych klientów potencjalnie zainteresowanych Twoim produktem lub usługą. Ta druga idealnie nadaje się do zaznajomienia z marką, poszerzenia świadomości i ukierunkowania potrzeb odbiorców. 

Co to jest Sieć Reklamowa Google?

Sieć reklamowa Google Display Network to ponad dwa miliony stron, aplikacji mobilnych i filmów wideo, w których możemy pokazać swoją reklamę. Sieć ta dociera do 90% użytkowników internetu (źródło: Comscore). Sieć reklamowa jest dopełnieniem działań marketingowych: pozycjonowania i reklamy w wyszukiwarce. Z użyciem wszystkich trzech działań masz pewność, że docierasz do wszystkich możliwych odbiorców w całym internecie.

10 najpopularniejszych serwisów internetowych w Polsce generuje od 5 do 10 miliardów wyświetleń reklam tygodniowo. Tak ogromnego potencjału nie można zmarnować.

Najpopularniejsze miejsca w polskiej sieci internetowej

GDN dzięki precyzyjnemu kierowaniu pozwala:

  • zwiększyć zasięg reklamowy,
  • budować świadomość marki
  • wzmocnić swój wizerunek.

Sieć jest ogromna, dlatego niezwykle ważne jest precyzyjne targetowanie kampanii. Tylko w ten sposób można precyzyjnie dotrzeć do najlepszych grup docelowych dla Twojego biznesu.

Jak kierować kampanię w sieci reklamowej?

Do trafnych odbiorców swojej kampanii możesz dotrzeć na różne sposoby. Poniżej główne z nich, możesz je łączyć ze sobą w dowolny sposób.

Kierowanie kampanii na wybrane miejsca docelowe1. odpowiednie miejsca docelowe

Sam decydujesz gdzie chcesz wyświetlić swoje reklamy, wybierając konkretne miejsca docelowe (strony www). Ważne, żeby dana witryna udostępniała miejsce reklamowe dla Google.

Przykłady wybranych miejsc docelowych:

  • onet.pl
  • interia.pl
  • money.pl
  • pudelek.pl
  • olx.pl
  • otomoto.pl

Kierowanie kampanii na wybrane tematy witryn2. odpowiednia tematyka witryn

Jeśli nie chcesz wskazywać konkretnych witryn, możesz wybrać ogólniej - ich tematykę. Należy pamiętać, że wybieramy tematy witryn, na których chcemy pokazać swoje reklamy, a nie tematy, które określają naszą działalność. Często to będą zupełnie inne zagadnienia. Na przykład jeśli sprzedajemy kubeczki z nadrukiem, warto pokazać się na portalach i forach z pomysłami na prezenty. Nie jest to ścisła tematyka naszych usług, ale na takich stronach znajdziemy potencjalnych klientów.

Przykłady wybranych miejsc docelowych:

  • Dom i ogród > Kuchnia i jadalnia > Drobny sprzęt AGD
  • Finanse > Ubezpieczenia > Ubezpieczenia na życie
  • Hobby i wypoczynek > Specjalne okazje > Śluby
  • Ludzie i społeczeństwo > Męskie sprawy
  • Miejsca świata > Polska > Katowice (Górny Śląsk)
  • Piękno i fitness > Fitness > Joga i pilates

Jeśli nie chcesz wybierać lub nie możesz znaleźć odpowiedniego tematu, możesz go zastąpić słowami kluczowymi. Wybrane frazy posłużą do określenia tematyki witryn, na które chcesz kierować swoją kampanię.

Kierowanie kampanii na zainteresowania odbiorców3. odpowiedni klient i jego zainteresowania

Czym interesuje się Twój klient? Jeśli sprzedajesz narty, będą to sporty zimowe, jeśli części samochodowe - motoryzacja. Znajdź odpowiednie zainteresowania swoich potencjalnych klientów i pokaż się grupie o największym potencjale. Pokaż się tam, gdzie czytają i oglądają filmy o swoim hobby - masz wtedy większe szanse na zauważenie Twojego dopasowanego przekazu.

Przykłady użytkowników wg zainteresowań:

  • Amatorzy fotografii
  • Miłośnicy luksusowych zakupów
  • Biznesmeni
  • Entuzjaści nowinek technicznych
  • Miłośnicy podróży w śniegu
  • Miłośnicy kotów
  • Entuzjaści aktywności na świeżym powietrzu

Kierowanie kampanii na odbiorców na rynku aktualnie poszukujących wybranych produktów4. odpowiedni czas - odbiorcy na rynku

Możesz też wyświetlić reklamę tym odbiorcom na rynku, którzy właśnie teraz szukają produktów podobnych do Twoich lub produktów, z którymi Twoja ofera będzie współgrać. Często są to osoby, które porównują ceny w różnych sklepach lub szukają opinii. Teraz jest najlepszy czas, żeby pokazać swoją ofertę!

Przykłady zainteresowań odbiorców na rynku:

  • Przeprowadzki
  • Hotele i noclegi
  • Naprawa i konserwacja pojazdów › Naprawa i wymiana szyb
  • Dostawcy usług internetowych
  • Sprzęt do rekreacji na świeżym powietrzu › Sprzęt wędkarski
  • Organizacja ślubów
  • Dekoracje dla domu › Chodniki i dywany

Kierowanie kampanii na listy remarketingowe - osoby, które odwiedziły wcześniej Twoją witrynę5. Odpowiednia grupa powracających użytkowników

Remarketing daje Ci możliwość skierowania kampanii na osoby, które odwiedziły już Twoją witrynę. Więcej: mamy możliwość targetowania na odbiorców, którzy wykonali określone czynności - jak poniżej.

Przykłady konfiguracji list remarketingowych:

  • osoby, które porzuciły koszyk i nie sfinalizowały transakcji - zachęcenie do powrotu i dokończenia zakupów
  • osoby, które dokonały zakupu miesiąc temu - oferta "odnowienia"
  • osoby, które dokonały zakupu konkretnego produktu - oferta produktu dopasowanego
  • osoby, które oglądały konkretny produkt - oferta ze zniżką przy zakupie

Uwaga, przy ustawianiu kampanii remarketingowych warto zastanowić się jak często nasza reklama powinna pokazywać się jednemu użytkownikowi. Chcemy, żeby ją zauważył, ale nie chcemy, żeby go denerwowała.

Skuteczność reklamy w sieci Google

System Google Ads daje reklamodawcom możliwość sprawdzenia skuteczności reklamy displayowej. Możesz stworzyć kompleksowe raporty, które można wykorzystać do dokładnego sprawdzenia skuteczności miejsc docelowych reklam. Jest to ogromna przewaga cyfrowej reklamy online nad reklamą drukowaną: reklamodawcy dowiadują się, ilu użytkowników widziało ich reklamy i ilu użytkowników faktycznie kliknęło grafikę promocyjną. W ten sposób można precyzyjnie określić współczynnik klikalności reklamy. Na podstawie takich analiz można dopracować strategię, urozmaicić reklamy i zmienić dobór wydawców.

Więcej o Google Ads. Przeczytaj m. in. jakie są różnice między pozycjonowaniem a Google Ads.

Chcesz rozpocząć przygodę z marketingiem w internecie?

Zobacz inne wpisy

Michał to ekspert w technologii i projektowaniu UI/UX, który zawsze jest na bieżąco z rynkowymi trendami. Jego wiedza i umiejętności czynią go cennym źródłem informacji. Michał doskonale łączy profesjonalizm z umiejętnością budowania relacji z klientami, co pomaga mu zdobywać ich zaufanie i dbać o ich zadowolenie. Każdy jego artykuły to solidna analiza i praktyczne porady. Dzięki doświadczeniu i pasji Michał jest ceniony w branży, a jego wpisy to świetne źródło wiedzy o najnowszych technologiach i praktykach w UI/UX.

Czytaj więcej o autorze

Porozmawiajmy o tym, co możemy wykonać dla Ciebie.

Podaj poprawny numer telefonu
Podaj poprawny adres email
Pole Wiadomość jest wymagane
Musisz wyrazić zgodę aby wysłać formularz
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA. Obowiązują Polityka prywatności i Warunki korzystania z usług Google.