Mikromomenty - działaj w czasie rzeczywistym

Mikromoment - to co dzieje się tu i teraz

Znasz te chwile, w których pod wpływem impulsu podejmujesz działanie: już, teraz, natychmiast? 
Obejrzyj krótki film:

Czy wiesz jak ważny w naszym życiu stał się smartfon?

  • Aż 68% użytkowników sprawdza swój telefon w ciągu 15 minut po przebudzeniu. 
  • Milenialsi (urodzeni w latach 1980-1995) nie rozstają się z nim nawet w nocy. Tak deklaruje aż 78% z nich
  • Codziennie sprawdzamy smartfon 150 razy, korzystamy z niego przez 177 minut

To całkiem pokaźne liczby. Warto je wykorzystać w biznesie. Wystarczą trzy kroki:

  1. Bądź gotowy - analizuj i przewiduj przyszłe mikromomenty, które mogą pojawić się w Twojej branży. Dzięki temu będziesz przygotowany i szybciej zareagujesz na potrzeby klienta.
  2. Bądź przydatny - pamiętaj, że klienta zaciekawi tylko trafny wynik. Twoje odpowiedzi muszą dokładnie odpowiadać jego potrzebom.
  3. Bądź szybki - mówimy o mikromomentach nie bez powodu - szybkie pytania wymagają szybkich odpowiedzi. Użytkownik szuka, pyta, robi, kupuje. Oczekuje konkretów na już.

Mikromomenty działają w czterech obszarach:

CHCĘ WIEDZIEĆ - etap, na którym użytkownik poszukuje więcej informacji, inspiracji, ale nie chce jeszcze dokonać zakupu. Ciekawość jest pierwszym krokiem do celu.

Wykres - 66% użytkowników smartphonów

użytkowników sprawdza na smartfonie więcej informacji o produkcie, którego reklamę właśnie zobaczyło w innym medium (np. TV).

CHCĘ ZOBACZYĆ - ten obszar obejmuje działalność lokalną. Użytkownik wyraźnie zaznacza w swoim pytaniu, że szuka lokalnych punktów: restauracji, sklepu, siłowni itd. Warto pokazać swój biznes i skierować kroki użytkownika wprost pod nasz adres.

Wykres - wzrost

W ciągu ostatniego roku zapytania typu "wyszukaj w pobliżu" wzrosły dwukrotnie.

CHCĘ ZROBIĆ - ale muszę zapytać "jak". Użytkownik szuka wskazówek i porad dotyczących użytkowania danego produktu.

Wykres - wzrost 70

Każdego roku aż o 70% wzrasta ilość zapytań o filmy instruktażowe "jak zrobić" na YouTube.

CHCĘ KUPIĆ - to bardzo ważny moment, którego żaden przedsiębiorca nie powinien przegapić. Klient jest gotowy do zakupu. Potrzebuje tylko odpowiedniej oferty z odpowiednim przekazem. Bądź tam!

Wykres - 82%

Tyle procent użytkowników sprawdza produkty w sieci, będąc fizycznie w sklepie stacjonarnym

Dołącz do szybko rozwijających się biznesów stosując strategię mikromomentów:

  • stwórz mapę momentów - zarówno tych głównych (zakup, informacja o produkcie), jak i tych pośrednich (inspiracja, świadomość, zapotrzebowanie). Prześledź całą ścieżkę swojego klienta i wyłap wszystkie newralgiczne momenty.
  • zrozum potrzebę klienta w danej chwili, postaw się w jego sytuacji. Jak mu ułatwić lub "przyszybszyć" proces? Co będzie najbardziej pomocne?
  • uszyj przekaz na miarę klienta. Wykorzystaj dane o czasie i miejscu i docieraj dokładnie tam, gdzie pojawi się potrzeba. Poranna kawa w pobliskim bistro? Pokaż się tam online.
  • bądź dostępny kompleksowo: na wszystkich urządzeniach, we wszystkich kanałach. Omnichannel to już nie fanaberia a wymaganie użytkownika 2.0
  • mierz swoje działania. Pomiary dadzą Ci informację zwrotną o dobrych i słabszych obszarach działania i pokażą pole do optymalizacji.

Chcesz w pełni wykorzystać mikromomenty w swoim biznesie, ale nie wiesz jak to zrobić? Poznaj system reklamy AdWords i skontaktuj się z nami!

Zobacz inne wpisy

Michał to ekspert w technologii i projektowaniu UI/UX, który zawsze jest na bieżąco z rynkowymi trendami. Jego wiedza i umiejętności czynią go cennym źródłem informacji. Michał doskonale łączy profesjonalizm z umiejętnością budowania relacji z klientami, co pomaga mu zdobywać ich zaufanie i dbać o ich zadowolenie. Każdy jego artykuły to solidna analiza i praktyczne porady. Dzięki doświadczeniu i pasji Michał jest ceniony w branży, a jego wpisy to świetne źródło wiedzy o najnowszych technologiach i praktykach w UI/UX.

Czytaj więcej o autorze

Porozmawiajmy o tym, co możemy wykonać dla Ciebie.

Podaj poprawny numer telefonu
Podaj poprawny adres email
Pole Wiadomość jest wymagane
Musisz wyrazić zgodę aby wysłać formularz
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA. Obowiązują Polityka prywatności i Warunki korzystania z usług Google.