Mikromomenty - działaj w czasie rzeczywistym

Mikromoment - to co dzieje się tu i teraz

Znasz te chwile, w których pod wpływem impulsu podejmujesz działanie: już, teraz, natychmiast? 
Obejrzyj krótki film:

Czy wiesz jak ważny w naszym życiu stał się smartfon?

  • Aż 68% użytkowników sprawdza swój telefon w ciągu 15 minut po przebudzeniu. 
  • Milenialsi (urodzeni w latach 1980-1995) nie rozstają się z nim nawet w nocy. Tak deklaruje aż 78% z nich
  • Codziennie sprawdzamy smartfon 150 razy, korzystamy z niego przez 177 minut

To całkiem pokaźne liczby. Warto je wykorzystać w biznesie. Wystarczą trzy kroki:

  1. Bądź gotowy - analizuj i przewiduj przyszłe mikromomenty, które mogą pojawić się w Twojej branży. Dzięki temu będziesz przygotowany i szybciej zareagujesz na potrzeby klienta.
  2. Bądź przydatny - pamiętaj, że klienta zaciekawi tylko trafny wynik. Twoje odpowiedzi muszą dokładnie odpowiadać jego potrzebom.
  3. Bądź szybki - mówimy o mikromomentach nie bez powodu - szybkie pytania wymagają szybkich odpowiedzi. Użytkownik szuka, pyta, robi, kupuje. Oczekuje konkretów na już.

Mikromomenty działają w czterech obszarach:

CHCĘ WIEDZIEĆ - etap, na którym użytkownik poszukuje więcej informacji, inspiracji, ale nie chce jeszcze dokonać zakupu. Ciekawość jest pierwszym krokiem do celu.

Wykres - 66% użytkowników smartphonów

użytkowników sprawdza na smartfonie więcej informacji o produkcie, którego reklamę właśnie zobaczyło w innym medium (np. TV).

CHCĘ ZOBACZYĆ - ten obszar obejmuje działalność lokalną. Użytkownik wyraźnie zaznacza w swoim pytaniu, że szuka lokalnych punktów: restauracji, sklepu, siłowni itd. Warto pokazać swój biznes i skierować kroki użytkownika wprost pod nasz adres.

Wykres - wzrost

W ciągu ostatniego roku zapytania typu "wyszukaj w pobliżu" wzrosły dwukrotnie.

CHCĘ ZROBIĆ - ale muszę zapytać "jak". Użytkownik szuka wskazówek i porad dotyczących użytkowania danego produktu.

Wykres - wzrost 70

Każdego roku aż o 70% wzrasta ilość zapytań o filmy instruktażowe "jak zrobić" na YouTube.

CHCĘ KUPIĆ - to bardzo ważny moment, którego żaden przedsiębiorca nie powinien przegapić. Klient jest gotowy do zakupu. Potrzebuje tylko odpowiedniej oferty z odpowiednim przekazem. Bądź tam!

Wykres - 82%

Tyle procent użytkowników sprawdza produkty w sieci, będąc fizycznie w sklepie stacjonarnym

Dołącz do szybko rozwijających się biznesów stosując strategię mikromomentów:

  • stwórz mapę momentów - zarówno tych głównych (zakup, informacja o produkcie), jak i tych pośrednich (inspiracja, świadomość, zapotrzebowanie). Prześledź całą ścieżkę swojego klienta i wyłap wszystkie newralgiczne momenty.
  • zrozum potrzebę klienta w danej chwili, postaw się w jego sytuacji. Jak mu ułatwić lub "przyszybszyć" proces? Co będzie najbardziej pomocne?
  • uszyj przekaz na miarę klienta. Wykorzystaj dane o czasie i miejscu i docieraj dokładnie tam, gdzie pojawi się potrzeba. Poranna kawa w pobliskim bistro? Pokaż się tam online.
  • bądź dostępny kompleksowo: na wszystkich urządzeniach, we wszystkich kanałach. Omnichannel to już nie fanaberia a wymaganie użytkownika 2.0
  • mierz swoje działania. Pomiary dadzą Ci informację zwrotną o dobrych i słabszych obszarach działania i pokażą pole do optymalizacji.

Chcesz w pełni wykorzystać mikromomenty w swoim biznesie, ale nie wiesz jak to zrobić? Poznaj system reklamy AdWords i skontaktuj się z nami!