Mikromoment - to co dzieje się tu i teraz.
Znasz te chwile, w których pod wpływem impulsu podejmujesz działanie: już, teraz, natychmiast?
Obejrzyj krótki film:
Czy wiesz jak ważny w naszym życiu stał się smartfon?
- Aż 68% użytkowników sprawdza swój telefon w ciągu 15 minut po przebudzeniu.
- Milenialsi (urodzeni w latach 1980-1995) nie rozstają się z nim nawet w nocy. Tak deklaruje aż 78% z nich
- Codziennie sprawdzamy smartfon 150 razy, korzystamy z niego przez 177 minut
To całkiem pokaźne liczby. Warto je wykorzystać w biznesie. Wystarczą trzy kroki:
- Bądź gotowy - analizuj i przewiduj przyszłe mikromomenty, które mogą pojawić się w Twojej branży. Dzięki temu będziesz przygotowany i szybciej zareagujesz na potrzeby klienta.
- Bądź przydatny - pamiętaj, że klienta zaciekawi tylko trafny wynik. Twoje odpowiedzi muszą dokładnie odpowiadać jego potrzebom.
- Bądź szybki - mówimy o mikromomentach nie bez powodu - szybkie pytania wymagają szybkich odpowiedzi. Użytkownik szuka, pyta, robi, kupuje. Oczekuje konkretów na już.
Mikromomenty działają w czterech obszarach:
CHCĘ WIEDZIEĆ - etap, na którym użytkownik poszukuje więcej informacji, inspiracji, ale nie chce jeszcze dokonać zakupu. Ciekawość jest pierwszym krokiem do celu.
użytkowników sprawdza na smartfonie więcej informacji o produkcie, którego reklamę właśnie zobaczyło w innym medium (np. TV). |
CHCĘ ZOBACZYĆ - ten obszar obejmuje działalność lokalną. Użytkownik wyraźnie zaznacza w swoim pytaniu, że szuka lokalnych punktów: restauracji, sklepu, siłowni itd. Warto pokazać swój biznes i skierować kroki użytkownika wprost pod nasz adres.
W ciągu ostatniego roku zapytania typu "wyszukaj w pobliżu" wzrosły dwukrotnie. |
CHCĘ ZROBIĆ - ale muszę zapytać "jak". Użytkownik szuka wskazówek i porad dotyczących użytkowania danego produktu.
Każdego roku aż o 70% wzrasta ilość zapytań o filmy instruktażowe "jak zrobić" na YouTube. |
CHCĘ KUPIĆ - to bardzo ważny moment, którego żaden przedsiębiorca nie powinien przegapić. Klient jest gotowy do zakupu. Potrzebuje tylko odpowiedniej oferty z odpowiednim przekazem. Bądź tam!
Tyle procent użytkowników sprawdza produkty w sieci, będąc fizycznie w sklepie stacjonarnym |
Dołącz do szybko rozwijających się biznesów stosując strategię mikromomentów:
- stwórz mapę momentów - zarówno tych głównych (zakup, informacja o produkcie), jak i tych pośrednich (inspiracja, świadomość, zapotrzebowanie). Prześledź całą ścieżkę swojego klienta i wyłap wszystkie newralgiczne momenty.
- zrozum potrzebę klienta w danej chwili, postaw się w jego sytuacji. Jak mu ułatwić lub "przyszybszyć" proces? Co będzie najbardziej pomocne?
- uszyj przekaz na miarę klienta. Wykorzystaj dane o czasie i miejscu i docieraj dokładnie tam, gdzie pojawi się potrzeba. Poranna kawa w pobliskim bistro? Pokaż się tam online.
- bądź dostępny kompleksowo: na wszystkich urządzeniach, we wszystkich kanałach. Omnichannel to już nie fanaberia a wymaganie użytkownika 2.0
- mierz swoje działania. Pomiary dadzą Ci informację zwrotną o dobrych i słabszych obszarach działania i pokażą pole do optymalizacji.
Chcesz w pełni wykorzystać mikromomenty w swoim biznesie, ale nie wiesz jak to zrobić? Poznaj system reklamy AdWords i !